×

گردشگری روستایی در سایه تعاملات افراد بومی و مسئولان تحقق می‌یابد

  • کد نوشته: 24666
  • ۱۳۹۶-۰۸-۱۴
  • 196 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گردشگری روستایی در گیلان به واسطه شرایط اقلیمی،معماری، فرهنگ و آیین‌ها یکی از پر طرفدارترین گونه‌های گردشگری محسوب می‌شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، رضا علیزاده با اشاره به نقش گردشگری در توانمندسازی جوامع به ابعاد مختلف گردشگری اشاره و اظهار کرد:در سالهای اخیر شیوه […]

    گردشگری روستایی در سایه تعاملات افراد بومی و مسئولان تحقق می‌یابد
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گردشگری روستایی در گیلان به واسطه شرایط اقلیمی،معماری، فرهنگ و آیین‌ها یکی از پر طرفدارترین گونه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، رضا علیزاده با اشاره به نقش گردشگری در توانمندسازی جوامع به ابعاد مختلف گردشگری اشاره و اظهار کرد:در سالهای اخیر شیوه نوینی از گردشگری با عنوان گردشگری روستایی با هدف توسعه پایدار جوامع محلی در نواحی روستایی و ابزاری برای توسعه اقتصادی اجتماعی آن مناطق رونق گرفته است .

    وی با بیان اینکه گردشگری روستایی به سرعت در اقتصاد روستایی رشد داشته و مکمل فعالیت‌های کشاورزی به شمار می آید؛اضافه کرد:از آنجا که بخش اعظم مشکلات عقب ماندگی و توسعه نیافتگی روستایی به فقدان این صنعت برمی گردد،گردشگری روستایی با حل مسائل و مشکلات موجود می تواند به توسعه روستایی کمک کند .

    علیزاده اشاعه توریسم روستایی را موجب تداوم فرهنگ اصیل بومی قلمداد و بر لزوم نمایش داشته‌های ارزشمند میراثی تاکید کرد .

    این مسئول خاطرنشان کرد:در جهت حرکت به سمت پایدار شدن گردشگری روستایی نیازمند طراحی و ارائه استراتژی های متناسب با شرایط هر منطقه هستیم و این امر تنها با مدیریت صحیح در حوزه محیط زیست، آموزش و مشارکت مردم محلی و برنامه ریزی دقیق و دلسوزانه میسر خواهد شد .

    وی به موقعیت گردشگری روستایی در گیلان اشاره کرد و افزود:گردشگری روستایی در استان به واسطه شرایط اقلیمی،معماری،فرهنگ و آیین ها یکی از پر طرفدارترین گونه‌های گردشگری محسوب می‌شود و استقبال کم نظیر گردشگران از جاذبه‌های آن گواه این موضوع است .

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر حفظ هویت عناصر اصلی جامعه هدف روستایی؛ارائه خدمات آموزشی به روستاییان در جهت میزبانی از گردشگران را یک الزام فرهنگی خواند و گفت:گردشگری روستایی در سایه تعاملات افراد بومی و مسئولان تحقق می‌یابد .

    وی، استفاده مثبت و هوشمندانه از معماری بومی و روستایی را بعنوان گنجینه‌ای ارزشمند و مهم تلقی کرد و افزود:معماری بومی همراه و همزاد با طبیعت است .

    علیزاده با تأکید بر بازشناسی بومی با رویکرد بوم شناسی فرهنگی استان اضافه کرد:معماری بومی گیلان دارای اسناد و منابع غنی از گذشتگان است و تحلیل این آثار دستیابی به اصالت و فرهنگ را برایمان مهیا می سازد .

    وی تحول بخشی به نظام آموزشی در ییلاقات و مناطق عشایری گیلان را یک ضرورت خواند و بیان کرد:در سایه بهره‌مندی از اقدامات فرهنگی باید این مناطق را به همگان معرفی و در ایجاد رفاه اجتماعی برای ساکنین مناطق مذکور هم افزایی جمعی را دنبال کنیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24666

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *