×

فرماندار سیاهکل: مهاجرت معکوس به روستاها با انتقال امکانات زیرساختی محقق می شود

  • کد نوشته: 24680
  • ۱۳۹۶-۰۸-۱۴
  • 145 بازدید
  • ۰
  • فرماندار سیاهکل با اشاره به جمعیت شهرستان، عنوان کرد: جمعیت شهرستان حدود ۴۵ درصد شهرنشین و ۵۵ درصد روستانشین است که با انتقال بیشتر امکانات به روستاها شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهندس رضا اسلامی در جلسه بررسی موانع و مشکلات انتقال فیبر نوری از شهر سیاهکل به […]

    فرماندار سیاهکل:  مهاجرت معکوس به روستاها با انتقال امکانات زیرساختی محقق می شود
  • فرماندار سیاهکل با اشاره به جمعیت شهرستان، عنوان کرد: جمعیت شهرستان حدود ۴۵ درصد شهرنشین و ۵۵ درصد روستانشین است که با انتقال بیشتر امکانات به روستاها شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهندس رضا اسلامی در جلسه بررسی موانع و مشکلات انتقال فیبر نوری از شهر سیاهکل به دیلمان، با بیان این نکته که فیبر نوری زیرساخت انتقال خدمات هوشمند در دنیاست، گفت: به جهت وابستگی اجرای این کار با مخابرات و راهداری، همکاری و تعامل همه دستگاه ها را می طلبد.

    فرماندار شهرستان سیاهکل گفت: محور سیاهکل به دیلمان به جهت ارزش اقتصادی آن منطقه و وجود کانی هایی که در بخش کوهستانی دیلمان وجود دارد، بهره برداری از این منطقه نیازمند این است که زیرساخت را به آنجا ببریم که در راستای جذب سرمایه گذار بسیار موثر خواهد بود.

    وی با بیان اینکه انتقال فیبر نوری در دنیا از طریق خطوط هوایی است که به تاسیسات راهداری ضربه وارد نمی کند، گفت: این کار از طریق دکل به دکل انجام می شود و امیدواریم با همکاری شهرداری و مخابرات بتوانیم در شهر سیاهکل هم این کار را به خوبی انجام دهیم.

    این مقام مسئول با اشاره به جمعیت شهرستان، عنوان کرد: جمعیت شهرستان حدود ۴۵ درصد شهرنشین و ۵۵ درصد روستانشین است که با انتقال بیشتر امکانات به روستاها شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

    اسلامی ادامه داد: متاسفانه این شهرستان هر سال با کاهش جمعیت مواجه است؛ چراکه ما مهاجر سرمایه گذار، جوان و تحصیلکرده از شهرستان داریم و در عوض مهاجرپذیر افراد سن گذشته و بی سرمایه هستیم. امیدواریم با فراهم کردن چنین امکاناتی شاهد سرمایه گذاری بیشتر در شهرستان سیاهکل باشیم.

    مهندس آمویی، مدیرکل مخابرات استان گیلان نیز، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شبکه مخابراتی شهرستان سیاهکل، در ارتباط با ارتقاع شبکه مخابراتی شهر سیاهکل، خاطرنشان کرد: این آمادگی در ما وجود دارد که در صورت موافقت شهرستان و همکاری دستگاه ها خصوصا شهرداری، شبکه مخابراتی شهر سیاهکل را از حالت فعلی به دیحیتالی، ۴جی و بالاتر به صورت یک شهر هوشمند ارتقا دهیم که در نوع خود بی نظیر و بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24680

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *