×

نماینده صومعه سرا در مجلس: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار قرار داده ایم

  • کد نوشته: 24727
  • ۱۳۹۶-۰۸-۱۵
  • 81 بازدید
  • ۰
  • نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار قرار داده ایم و از هفته آینده در کمیسیون مطرح می شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جواد انوری در نشست مشترک با نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شرکت های پیمانکاری، […]

    نماینده صومعه سرا در مجلس: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار قرار داده ایم
  • نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار قرار داده ایم و از هفته آینده در کمیسیون مطرح می شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جواد انوری در نشست مشترک با نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شرکت های پیمانکاری، اظهار کرد: در حال حاضر از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد آن مربوط به مالیات، یک درصد مربوط به حوزه سلامت و ۳ درصد آن عوارض می باشدو

    مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان افزود: بخش عوارض هر ماه با توجه به برنامه ششم براساس سرانه برای همه شهرداری ها و دهیاری ها و بخشی نیز برای روستاهای فاقد دهیاری به حساب فرمانداری ها واریز می شود.

    وی تصریح کرد: در گذشته با توجه به برنامه پنجم برای واریز این عوارض، به صورت شهرستانی عمل می شد، اما در برنامه ششم براساس سرانه جمعیت هر استان و شهرستان محاسبه می شود.

    این مقام مسئول احترام به مودیان، اعتمادآفرینی، تحقق درآمدهای مالیاتی و مبارزه با فرارمالیاتی را از اهداف و برنامه های سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، کاهش نرخ مالیاتی و گسترش پایه های مالیاتی بدون فشار مالی بر مردم پیش بینی و شیوه های کارآمد جایگزین وضع موجود شده است.

    انوری با اشاره به اینکه اداره کل امور مالیاتی گیلان به دنبال تعامل با مودیان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی با مودیان وجود دارد و امیدواریم روز به روز در این مسیر پیشرفت داشته باشیم.

    سید کاظم دلخوش، نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به اینکه هر قانونی که تصویب می شود، در ابتدای امر مشکلاتی با خود به همراه دارد و درخصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز این موضوع مصداق پیدا می کند، متذکر شد: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار قرار داده ایم و از هفته آینده در کمیسیون مطرح می شود.

    وی با بیان اینکه در تمام دنیا قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در این مسیر اشکالاتی وجود دارد که در فکر اصلاح آن هستیم و از دوستان انتظار داریم که هرچه زودتر مواردی را که جهت لحاظ کردن در اصلاحیه این قانون مفید می دانند، به اطلاع ما برسانند.

    نماینده مجلس،با اشاره به اینکه هدف ما کمک کردن به سازمان امور مالیاتی و مساعدت با مودیان مالیاتی است، عنوان کرد: امیدواریم با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده دغدغه تولیدکنندگان، اصناف و… حل شود.

    دلخوش یادآور شد:برای اینکه فرار مالیاتی افزایش پیدا نکند، باید راهکارهایی پیدا کنیم.

    وی اضافه کرد: عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع و فعالیت های زیرزمینی باعث شده است در چرخه مالیات بر ارزش افزوده شاهد ۴۰ الی ۵۰ درصد فرار مالیاتی باشیم که امیدواریم با اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و در این خصوص شفاف سازی صورت گیرد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24727

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *