×

تقدیر فرماندار شهرستان لاهیجان از عوامل نمایشی به کارگردانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان

  • کد نوشته: 24958
  • ۱۳۹۶-۰۸-۲۱
  • 115 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شهرستان لاهیجان از عوامل نمایش « یک جرعه آب» به نویسندگی و کارگردانی نگارنادری تقدیر به عمل آورد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، در ابتدای این دیدار نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛نویسنده و کارگردان نمایش « یک […]

    تقدیر فرماندار شهرستان لاهیجان از عوامل نمایشی به کارگردانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان
  • فرماندار شهرستان لاهیجان از عوامل نمایش « یک جرعه آب» به نویسندگی و کارگردانی نگارنادری تقدیر به عمل آورد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، در ابتدای این دیدار نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛نویسنده و کارگردان نمایش « یک جرعه آب» ضمن خوش آمدگویی به هنرمندان و تشکر از فرماندار جهت حضور در اجرای نمایش از عوامل و دست اندرکاران نمایش تشکر کرد.

    نادری از «علی ظفر قهرمانی نژاد»به عنوان یکی از اساتید تئاتر شورایی نام برد که در شهرستان لاهیجان می توان از ایشان و مهارتشان استفاده نمود . تئاتر شورایی زیر مجموعه تئاتر کاربردی بوده و میتواند در زندانها ، سالمندان ، مدارس و …. تاثیر زیادی در رفع آسیبها داشته باشد . سپس قهرمانی نژاد که در نمایشگاه مطبوعات کارگاه تئاتر روزنامه را داشت گفت:احساس نیاز در جامعه منجر به ایجاد تئاتر کاربردی شده است . بیش از دو دهه است که فعالیتهای اجتماعی و تئاتر به هم پیوند خورده اند تئاتر می تواند درخدمت مردم باشد و آنها را توانمند کند. ما در جهانی زندگی می کنیم که با مساله روبرو هستیم . تئاتر قابلیت کمک به بشریت و حل مساله را دارد . تئاتر شورایی مشارکت پذیر و خلاقیت را در جامعه زیاد می کند.

    وی در ادامه افزود: ٩الگوی تئاتر شورایی هست که می تواند اجتماع را فعال کند . تئاتر کاربردی نیاز به وسایل خاص ندارد و می تواند وارد اجتماع شده آنها را به کنش وادار کند.

    محمد علی صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان و عضو انجمن هنرهای نمایشی گیلان گفت : باید در طول سال هم تئاترداشته باشیم . مکانهایی مانند بوستان هنر و باغ نارنج مکان اجرای تئاتر را دارند اما در طول سال خالی اند ، بهتر است نگاه های اقتصادی را وارد فرهنگ کنیم . یک کارخانه می تواند به مدت چند ماه هم به فرهنگ و هنر کمک کند هم تبلیغات خود را انجام دهد.

    درادامه این دیدار سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان ضمن تشکر از زحمات هنرمندان گفت: قشر هنرمندان توقعاتشان تعدیل شده است . نگاه خالصانه در هنر وجود دارد موضوعات ارائه شده در نمایش « یک جرعه آب» بسیار جالب بود . مردم سرمایه اجتماعی هستند و به من به عنوان نماینده حکومت پناه می آورند. آنها برای قوام نظام مشارکت اجتماعی دارند . آنها سرمایه اجتماعی هستند . کم هزینه ترین ارتباط با مردم از طریق هنر است . هر جایی که بخواهیم با مردم ارتباط برقرار کنیم باید از هنر استفاده نماییم . درآسییبهای اجتماعی که نزدیک ماست می توانیم از جذابیت هنر در رفع آسیب ها بهره مند شویم . خوشبختانه هنرمندان با امکانات کم عقب نشینی نکردند. هنر قداست خود را دارد . پیام عاشورا فرهنگی بود . هدف اسلام است هدف خیمه ولایت است . درنمایش «یک جرعه اّب»از مفاهیم فرهنگی استفاده شده است .

    در پایان فرماندار لاهیجان با حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر ؛ از بازیگران و عوامل نمایش تقدیر کردند و جوایزی به آنها اهدا شد



    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24958

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *