×

پس لرزه های زلزله گیلان، به بناهای تاریخی لنگرود رسید

  • کد نوشته: 26182
  • ۱۳۹۶-۰۹-۲۱
  • 118 بازدید
  • ۰
  • سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: زلزله نیمه آذرماه جاری در استان با مبدأ لنگرود، موجب خسارت به برخی بناهای تاریخی شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ولی جهانی روز سه شنبه افزود: عمارت و حسینیه سیگارودی، ساختمان محمدتقی صوفی سیاوش املش و […]

    پس لرزه های زلزله گیلان، به بناهای تاریخی لنگرود رسید
  • سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: زلزله نیمه آذرماه جاری در استان با مبدأ لنگرود، موجب خسارت به برخی بناهای تاریخی شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ولی جهانی روز سه شنبه افزود: عمارت و حسینیه سیگارودی، ساختمان محمدتقی صوفی سیاوش املش و حسینیه تحویلداری از جمله بناهای تاریخی هستند که دچار آسیب جدی شده است.

    وی اظهار کرد: برای بازسازی بناهای یاد شده پنج میلیارد ریال اعتبار درخواست شده که امیدواریم از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه و اضطراری، تامین اعتبار شود.

    زمین لرزه ای به بزرگی چهار و هشت دهم ریشتر غروب سه شنبه چهاردهم آذرماه، گیلان را به مرکزیت شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان لرزاند.

    شهرستان لنگرود خود بافت تاریخی است و دارای ۱۶ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که قدیمی ترین آنها غارهای لیارود مربوط به عصر آهن است.

    گیلان دارای یک هزار و ۷۰ بنای تاریخی است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=26182

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *