×

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد؛ چای داخلی هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

  • کد نوشته: 28628
  • ۱۳۹۶-۱۱-۱۷
  • 81 بازدید
  • ۰
  • معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از معافیت چای وارداتی و تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده «براساس قوانین تصویب شده مجلس شورای اسلامی» خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، «محمد مسیحی» گفت: به موجب اصل ۵۱ قانون اساسی، هیچ نوع مالیات وضع نمی‎شود مگر به […]

    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد؛  چای داخلی هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف است
  • معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از معافیت چای وارداتی و تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده «براساس قوانین تصویب شده مجلس شورای اسلامی» خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، «محمد مسیحی» گفت: به موجب اصل ۵۱ قانون اساسی، هیچ نوع مالیات وضع نمی‎شود مگر به موجب قانون. همچنین موارد معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی نیز به موجب قانون مشخص می‌شود.

    وی تصریح کرد: طبق ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷، عرضه و واردات محصولات کشاورزی فرآوری نشده شامل تولید داخل یا وارداتی، هنگام واردات و عرضه، از پرداخت مالیات و عوارض معاف شده است.
    مسیحی ادامه داد: به استناد مفاد بند (ر) ماده ۳۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، چای از جمله محصولات کشاورزی فرآوری نشده محسوب می‌شود.
    وی افزود: بنابراین از آغاز امسال به استناد قوانین یادشده، چای تولید داخل و وارداتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور یادآوری کرد: درباره سایر محصولات کشاورزی مانند برنج و آرد نیز این معافیت، تولید داخل و واردات را شامل می‌شود.
    وی تاکید کرد چنانچه نظر مجلس شورای اسلامی، حمایت از تولید داخل و مقابله با واردات باشد، این امر مستلزم اصلاح قانون بوده و سازمان امور مالیاتی نیز مجری قانون خواهد بود.
    معاون اول رییس جمهوری دهم بهمن ماه در سفر به گیلان درباره برخی ناهنجاری‌ها در عرصه تجارت نظیر قاچاق چای و برنج به کشور گفت: دولت بویژه وزارت جهاد کشاورزی تلاش خواهد کرد کشاورزان استان گیلان از بابت واردات این محصولات آسیب نبینند و حتما با کمک نمایندگان گیلان درباره تعرفه‌ها و محدودیت واردات به تفاهم می‌رسد.
    رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور چهاردهم بهمن ماه به ایرنا گفت: چای یکی از مهمترین محصولات باغبانی کشور است که از مجموع ۲میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار باغ‌های کشور حدود ۳۰هزار هکتار آن را تشکیل می‌دهد.

    به گزارش گیل و دیلم، چند روز پیش گمرک ایران اعلام کرد طبق برنامه ششم توسعه واردات و عرضه چای خارجی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است.

    این تصمیم با واکنش منفی برخی از نمایندگان مجلس و فعالان صنعت چای روبرو شده بود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=28628

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *