×

جواد نجار تمیزکار: بدون در نظر گرفتن حقوق رانندگان تاکسی لاهیجان حمل و نقل اینترنتی را راه‌اندازی کردند!

  • کد نوشته: 29025
  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۵
  • 94 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت: ما برای حمایت از رانندگان برنامه ریزی های فراوانی انجام داده ایم و حتی امتیاز جدید تاکسی را بستیم تا کسانی که در این شغل زحمت می کشند بتوانند درآمد کافی داشته باشند و جوابگوی هزینه های زندگی باشند ولی راه اندازی این سیستم های اینترنتی به شدت وضعیت اقتصادی […]

    جواد نجار تمیزکار: بدون در نظر گرفتن حقوق رانندگان تاکسی لاهیجان حمل و نقل اینترنتی را راه‌اندازی کردند!
  • سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت: ما برای حمایت از رانندگان برنامه ریزی های فراوانی انجام داده ایم و حتی امتیاز جدید تاکسی را بستیم تا کسانی که در این شغل زحمت می کشند بتوانند درآمد کافی داشته باشند و جوابگوی هزینه های زندگی باشند ولی راه اندازی این سیستم های اینترنتی به شدت وضعیت اقتصادی حمل و نقل شهرستان را تحت تاثیر قرار می دهد.
    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی شورای شهر لاهیجان،جواد نجار تمیزکار در رابطه با فعالیت سیستم حمل و نقل و تاکسی های اینترنتی که اخیرا در لاهیجان آغاز به کار کرده اند، اظهار داشت: بیش از دو هزار و ۸۰۰ خودرو حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی شهری، تاکسی بی سیم، آژانس و … در شهرستان در حال فعالیت هستند که عوارض، مالیات، حق امتیاز و … پرداخت می کنند، همچنین بیش از ۸۰ آژانس و بیش از ۱۰۰ موسسه کرایه اتومبیل در لاهیجان داریم که هر کدام کلی سرمایه گذاشته، مغازه و پروانه تهیه کرده و عوارض و مالیات می دهند.

    وی افزود: در شهرهای کوچک بدون در نظر گرفتن حقوق این رانندگان و موسسات و آژانس ها، موسسات حمل و نقل اینترنتی را راه اندازی کردند که بدون نیاز به دریافت مجوز شهرستانی با مجوز کشوری در شهرهای مختلف راننده جذب می کنند و به فعالیت می پردازند و عمدتا چون عوارض و مالیات پرداخت نمی کنند و سرمایه خاص و مغازه و … نیز در آن نیاز نیست کرایه ها کمتر می شود که این وضع اقتصادی و درآمدی رانندگان زحمت کش تاکسی شهری لاهیجان را تحت شعاع قرار می دهد.

    نماینده شورای شهر لاهیجان در شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان لاهیجان تاکید کرد: امروزه پیشرفت تکنولوژی و استفاده از آن مورد قبول همگان است و مردم نیز استفاده از تکنولوژی های نوین را دوست دارند اما باید در آن مدیریت شود و در خدمت شهرستان ها قرار بگیرد و همچون فروشگاه های بزرگ زنجیره ای نباشد که حتی مالیات نیز در شهرستان ها پرداخت نمی کنند و درآمد ها همه به سرمایه گذار اصلی در کشور باز می گردد و در شهرستان هزینه نمی شود.
    سخنگوی شورای شهر لاهیجان ادامه داد: اتفاقی که برای فروشگاه های زنجیره ای بزرگ افتاد در حمل و نقل نیز در حال تکرار است، ما برای حمایت از رانندگان زحمت کش لاهیجان برنامه ریزی های فراوانی انجام داده ایم و حتی امتیاز جدید تاکسی را بستیم تا کسانی که در این شغل زحمت می کشند بتوانند درآمد کافی داشته باشند و جوابگوی هزینه های زندگی باشند ولی راه اندازی این سیستم های اینترنتی به شدت وضعیت اقتصادی حمل و نقل شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

    تمیزکار با بیان اینکه در شهرهای بزرگ و کلانشهر ها بر اساس نیاز تاکسی های اینترنتی می تواند مفید باشد، گفت: اما در شهر کوچکی همچون لاهیجان که در تمام نقاط شهر آژانس، تاکسی بی سیم و موسسات کرایه اتوموبیل قرار دارد، دسترسی مردم به خودرو های حمل و نقل عمومی آسان است و در کمترین زمان ممکن رانندگان عزیز به مردم فهیم لاهیجان سرویس دهی می کنند نیازی به سیستم کرایه اتومبیل اینترنتی نیست.

    عضو شورای شهر لاهیجان با تاکید بر اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم مدافع حقوق شهروندان خود هستم، افزود: بخشی از شهروندان لاهیجان به شغل رانندگی و حمل و نقل مشغول هستند، ما نمی توانیم به خاطر منافع عده ای دیگر مدافع حقوق شهروندان خود نباشیم، استفاده از تکنولوژی اینترنت هیچ اشکالی ندارد، بیایند زیر نظر سازمان حمل و نقل و از همین رانندگان فعلی شهرستان استفاده شود که درآمد این افراد تحت الشعاع قرار نگیرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29025

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *