×

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان: صنعت ابریشم از هویت‌های اصیل گیلان است

  • کد نوشته: 29337
  • ۱۳۹۶-۱۲-۰۲
  • 216 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت:صنعت ابریشم یک از هویت‌های اصیل گیلانی‌ ها است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، فرهاد دلق‌پوش،با بیان اینکه گیلان،استانی بالقوه در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و تجارت است، گفت: با توجه به خیل عظیم ورود گردشگران به استان و برخورداری گیلان از بازار ۴۰۰ میلیون نفری […]

    رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان:  صنعت ابریشم از هویت‌های اصیل گیلان است
  • رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت:صنعت ابریشم یک از هویت‌های اصیل گیلانی‌ ها است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، فرهاد دلق‌پوش،با بیان اینکه گیلان،استانی بالقوه در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و تجارت است، گفت: با توجه به خیل عظیم ورود گردشگران به استان و برخورداری گیلان از بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه نیازمند است،در زمینه تولید و تجارت گامهای موثری برداشت شود.

    وی افزود:حوزه صنعت و تجارت گیلان می‌تواند با تبدیل محصولات بخش کشاورزی به فرآورده‌های مختلف رونق خوبی به این بخش ببخشد.

    دلق پوش تصریح کرد:در گیلان باید صنعت سبز گسترش یابد و نیاز است با توجه به شرایط اقلیمی استان صنعت نساجی و سلولزی که در گیلان پیشینه خاص خود را دارند، نیز جهش خوبی پیدا کنند.
    وی افزود:گیلان در بخش صنعت سلولزی ۴۳۵ واحد صنعتی و تولیدی دارد و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم را ایجاد کرده است.

    رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان تصریح کرد:در بخش صنعت زیرساخت‌ها را در جهت حفظ شرایط زیست محیطی استان فراهم کرده‌ایم و برآنیم صنایعی در استان استقرار یابند که با محیط زیست استان هم‌خوانی داشته باشند.
    دلق پوش گفت:صنعتی که در کنار رعایت مسائل زیست محیطی تولید داشته باشد،مدنظر ما قرار گرفته است و ما در استعلام ها برای احداث واحدهای جدید هم این امر را به دقت در نظر گرفته‌ایم.

    وی افزود:حوزه صنایع غذایی و صنایع بسته بندی کاملا واحدهایی هستند که دارای شرایط صنایع سبز هستند و صنعت ابریشم یک از هویت های اصیل گیلانی‌ ها است و توسعه این بخش از صنعت موجب رونق نوغانداری و افزایش تولید فرش‌های ابریشم می‌شود/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29337

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *