×

نرخ تورم بهمن ماه امسال در گیلان اعلام شد

  • کد نوشته: 29825
  • ۱۳۹۶-۱۲-۱۷
  • 172 بازدید
  • ۰
  • معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ، نرخ تورم بهمن ماه امسال در استان را ۷.۹ درصد اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط‌ ‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، وحید طیفوری بیان کرد: نرخ تورم کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب […]

    نرخ تورم بهمن ماه امسال در گیلان اعلام شد
  • معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ، نرخ تورم بهمن ماه امسال در استان را ۷.۹ درصد اعلام کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط‌ ‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، وحید طیفوری بیان کرد: نرخ تورم کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب ۸.۳ و ۷.۹ درصد بوده ازاین‌رو استان گیلان در بهمن‌ماه، بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و چهارم بالاترین نرخ تورم کشور است.

    وی ادامه داد: در همین راستا، بالاترین نرخ تورم کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۱۱.۹ درصد و کمترین مقدار مربوط به استان بوشهر با ۶.۸ درصد بوده همچنین استان های هم‌جوار قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به ترتیب با ۸.۶ ، ۸.۳، ۸.۷ و ۷.۱ درصد دارای رتبه‌های چهاردهم، هفدهم، دوازهم و سی‌ام و نیز استان گلستان با ۱۰.۶ درصد دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم هستند.

    به گفته طیفوری، نرخ تورم گروه عمده کالاهای خوراکی ‌و دخانی کشور و گیلان نیز به ترتیب ۱۲.۸ و ۱۱.۲ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌کشور و گیلان به ترتیب ۶.۶ و ۶.۸ درصد بوده است.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در خصوص نرخ تورم شهری گفت: این نرخ در کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب ۸.۲ و ۷.۸ درصد می‌باشد از این‌رو گیلان بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و چهارم بالاترین نرخ تورم شهری کشور است.

    وی اضافه کرد: همچنین استان های مجاور یعنی قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به‌ترتیب با ۸.۳، ۸.۲، ۸.۶ و۷.۲ درصد دارای رتبه‌های شانزدهم، هفدهم، یازدهم و سی‌ام و استان گلستان با ۱۰.۵ درصد دارای رتبه ششم بالاترین نرخ تورم شهری کشور هستند.

    به گفته طیفوری، بالاترین نرخ تورم شهری کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۱۱.۷ درصد و کمترین مقدار مربوط به استان بوشهر با ۶.۹ درصد بوده است.

    وی به نرخ تورم روستایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این نرخ در کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب ۹.۱ و ۸.۲ درصد است و گیلان در بهمن‌ماه بین ۳۱ استان، دارای رتبه نوزدهم بالاترین نرخ تورم روستایی کشور می‌باشد.

    وی افزود: همچنین استان‌های قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به‌ترتیب با ۹.۶، ۸.۶، ۸.۸ و ۶.۸ درصد دارای رتبه‌های دهم، هفدهم، شانزدهم و بیست و ‌نهم و استان گلستان با ۱۰.۸ درصد دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم روستایی کشور هستند.

    به گفته طیفوری، بالاترین نرخ تورم روستایی کشور مربوط به استان کرمانشاه با ۱۲.۴ درصد و کمترین مقدار مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵.۴ درصد بوده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29825

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *