×

شهردار رشت تاکید کرد : حل مشکلات ترافیکی به منظور جذب گردشگر

  • کد نوشته: 30080
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۶
  • 121 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: به منظور جذب گردشگر و رفاه شهروندان ، مشکلات ترافیکی شهر باید با کمک این دو نهاد برطرف شود . به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، شهردار رشت در دیدار با فرمانده و معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی رشت و روسای کلانتری های این […]

    شهردار رشت تاکید کرد : حل مشکلات ترافیکی به منظور جذب گردشگر
  • شهردار رشت در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: به منظور جذب گردشگر و رفاه شهروندان ، مشکلات ترافیکی شهر باید با کمک این دو نهاد برطرف شود .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، شهردار رشت در دیدار با فرمانده و معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی رشت و روسای کلانتری های این شهر ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ این قشر از جامعه اظهار کرد: روزهای پایانی سال با تمام ناملایمات و فراز و نشیب‌ها رو به پایان است و مردم‌ نیز حاصل زحمات نیروهای خدمات رسان جامعه را شاهد بوده و خواهند بود .

    مسعود نصرتی گفت: زمانی که مردم با خیالی آسوده به سفرها و تفریحات نوروزی می‌پردازند، نیروهایی همچون مجموعه مدیریت شهری و نیروی انتظامی مشغول خدمات رسانی هستند.
    وی برنامه‌های مشترک و مطلوب صورت گرفته میان دو نهاد شهرداری و نیروی انتظامی در طول سال را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: می‌توان برنامه ریزی‌های دیگری نیز با همکاری یکدیگر به منظور خدمات رسانی بیشتر تدارک دید. ‌

    شهردار رشت، بابیان اینکه شهرداری درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فعلی است خاطر نشان کرد : نتیجه این دست و پنجه نرم کردن آن طور که باید منجر به تحول شهر شود، نمی‌شود .

    نصرتی تصریح کرد: برخی از تصمیمات جسورانه مدیران موجب آزار مردم شده است اما با مدیریت جدید آسیب ها شناسایی شده‌اند.

    وی با اشاره به ورود سالانه ۳۶ میلیون‌ گردشگر به گیلان گفت: هیچ کدام از مسافران از رشت ‌گذر نمی‌کنند و اگر به صورت اتفاقی وارد این شهر شوند از وضعیت فعلی ناراحت و کلافه می‌شوند .

    شهردار رشت ادامه داد : قرار است صنعت گردشگری به جای صنعت کشاورزی حرف اول را در استان بزند بنابراین دلیل اینکه چرا گردشگر مایل به حضور در رشت نیست باید بررسی شود .

    نصرتی جذابیت‌های رشت را فراوان دانست و بیان داشت: تا زمانیکه مشکل ترافیک برطرف نشود، اشتغال و خلق ثروت از راه ورود مسافر امکان پذیر نمی‌شود.

    وی گفت: برنامه‌های مربوط به حل مشکلات فاضلاب منتهی به رودخانه‌های رشت به استاندار گیلان ارجاع شده است و مساله سراوان نیز باید برطرف شود و شهرداری علاوه بر مشکلات مالی، درحال دست و پنجه نرم کردن با چنین مشکلاتی است.

    شهردار رشت افزود: دریافت نامه برای موافقت خرید دستگاه زباله‌ سوز باید دست کم در ۵ سال پیش دریافت می‌شد در حالیکه استان مجاور با دریافت به موقع نامه های موافق، مشکلات زباله خود را برطرف کرده است اما گیلان هنوز اندر خم یک کوچه است.

    *پیاده راه موجب کلافگی مسافران شده است

    نصرتی بابیان اینکه مساله پیاده راه به موضوعی حیثیتی تبدیل شده است خاطر نشان کرد: پیاده راه به نوبه خود موجب کلافگی و آزار مسافران شده است و نمی توان گردشگر را به دلیل آشنا نبودن با شهر به سمت عبور از کوچه ها هدایت کرد .

    وی تاکید کرد : باید در شهر تابلوهایی برای راهنمایی و دسترسی آسان‌ مسافران به شهر ، در مناطق مختلف شهر ، نصب شوند.

    شهردار رشت بیان داشت: آموخته‌ایم برای حل مشکلات، توپ را به زمین دیگران بیندازیم اما در این‌ میان نیروی انتظامی همواره یاری‌گر شهرداری بود.

    نصرتی با بیان اینکه حل مشکلات رشت با تصمیمات عاقلانه و جسورانه برطرف می شود گفت : از اقدامات هیجانی و عجیب و غریب باید پرهیز شود .

    وی گیلان را جذاب ترین استان خواند و یادآور شد : هرگونه حرکت اقتصادی در این استان جوابگو و سود ده است و شوخی و بی برنامگی با چنین استانی مساله ساز خواهد بود .

    *انجام چند اقدام و عجیب و غریب موجب فلج شدن گیلان شده است

    شهردار رشت با بیان اینکه برقراری و حفظ امنیت موجب سرازیری سرمایه گذار در این شهر می شود خاطر نشان‌کرد: گیلان برند استان‌های کشور است اما انجام چند اقدام و عجیب و غریب موجب فلج شدن این منطقه شده است .‌

    نصرتی تصریح کرد : حل سه مشکل اساسی رشت نیازمند اندکی همت است و حل این‌ مشکلات چندان نیز سخت نیست .

    وی با بیان‌ اینکه در ۷ ماه گذشته بخشی از بدهی‌های معوقه پرداخت شده است بیان داشت: این مبلغ، معادل مواردی همچون خرید ۵۰دستگاه اتوبوس ، احداث ۱۵ پارک محلی و ۸ شهر بازی بود .

    شهردار رشت ادامه داد: شهرداری رشت بدون هیچگونه تبلیغاتی و در سکوت مطلق ، فقط بدهی از خود برجای گذاشته است.

    *جانمایی آبنمای بوستان ملت اشتباه بود

    نصرتی با بیان اینکه جانمایی آبنمای بوستان ملت اشتباه بود گفت: این مساله به نوبه خود موجب ترافیک خیابان‌های اطراف بوستان می‌شود .

    وی افزود: مشکلات ترافیکی ، امنیتی و اجتماعی مربوط به آبنما باید به صورت مکتوب توسط شهرداری و فرماندهی نیروی انتظامی به استانداری ارجاع شود .

    در این‌جلسه همچنین مدیر برنامه‌های خوراک شناسی در یونسکو نیز در مورد گاری‌ها‌و دکه‌های ارائه دهنده غذا در سطح رشت اظهار کرد : طرح ساماندهی گاری‌های شهری بر اساس طرح خلاق خوراک آماده شده است .

    *طرح مطالعاتی گاری‌های خوراک

    فاطمه قدیمی گفت: شهرداری رشت برای ساماندهی گاری‌ها و دکه‌های ارائه دهنده خوراک ، نیاز به مساعدت و همکاری نیروی انتظامی دارد .

    وی با اشاره به پلاک گزینی دست فروش‌ها مطابق الگوی بسیاری از کشورهای مختلف افزود: اگر بهای خدمات برای این پلاک گزینی‌ها انجام شود بی‌تردید ساماندهی و کنترل آسیب‌های اجتماعی مربوط به آنها را آسان خواهد کرد.

    مدیر برنامه‌های خوراک شناسی در یونسکو ادامه داد: افزایش تعداد دست‌فروشان، تنها در یک محور در۶ ماه گذشته از ۹۰۰ نفر به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است و این اتفاق موجب افزایش مسائلی همچون فروش سرقفلی شده است.

    قدیمی از آماده بودن طرح مطالعاتی گاری‌های خوراک خبرداد و افزود: بعد از نوروز به کمک ستاد ساماندهی نسبت به آن اقدام‌خواهد شد .

    *درخواست برای ورود نیروی انتظامی به مساله ساماندهی دستفروشان

    شهردار منطقه ۲ رشت نیز اظهار کرد : بیشترین دستفروش و سد معبر در این منطقه قرار گرفته است .

    اصغر کامران راد با اشاره به قرارداشتن پیاده راه در منطقه ۲ و تجمع دستفروشان در این منطقه گفت : برخورد نیروهای سد معبر با دست فروشان ، هجمه هایی در رسانه‌ها ایجاد کرده به طوری که نیروهای سد معبر را را ظالم و دستفروش را مظلوم ‌جلوه داده‌اند بنابراین ورود نیروی انتظامی با لباس فرم، می تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

    وی افزود: دستفروشان سد معبر شناسایی شده‌اند و از آنان خواسته شده تا به تشکیل پرونده در شهرداری اقدام کنند/ایلنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30080

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *