×

هشت کانون آتش در جنگل های سیاهکل گیلان خاموش شد

  • کد نوشته: 30271
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۵
  • 64 بازدید
  • ۰
  • فرماندار سیاهکل گفت: هشت کانون آتش سوزی در جنگل های این شهرستان تا ظهر امروز (یکشنبه) خاموش شده و ۲ کانون دیگر نیز تحت کنترل هستند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،رضا اسلامی در گفت و گویی افزود: ۱۰ نقطه از جنگل های بخش های مرکزی و دیلمان به علت وزش باد گرم […]

    هشت کانون آتش در جنگل های سیاهکل گیلان خاموش شد
  • فرماندار سیاهکل گفت: هشت کانون آتش سوزی در جنگل های این شهرستان تا ظهر امروز (یکشنبه) خاموش شده و ۲ کانون دیگر نیز تحت کنترل هستند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،رضا اسلامی در گفت و گویی افزود: ۱۰ نقطه از جنگل های بخش های مرکزی و دیلمان به علت وزش باد گرم شدید و افزایش دما ، از شب گذشته دچار آتش سوزی شده بودند که تا ظهر امروز، هشت نقطه به طور کامل خاموش و ۲ نقطه نیز تحت کنترل بوده و از گسترش آن جلوگیری شده است.
    وی با بیان اینکه این ۲ کانون نیز تا بعدازظهر خاموش می شوند، ادامه داد: ۱۱ و نیم هکتار از نقاط مختلف جنگلی سیاهکل دچار آتش سوزی شده و میزان تخریب این آتش سوزی ها، صددرصد است.
    به گفته فرماندار سیاهکل، تمامی نیروها شامل هلال احمر، دهیاری ها، آتش نشانی و بسیج در این عملیات پای کار بوده و نیروهای کمکی نیز از منابع طبیعی شهرستان رشت به یاری ما شتافتند تا نسبت به مهار این آتش سوزی ها اقدام کنیم.
    وی همچنین به تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان در ساعت سه بامداد امروز و برنامه ریزی برای مهار آتش سوزی ها اشاره و اضافه کرد: افزایش سرعت وزش باد در شب گذشته و افزایش دما به ۳۵ درجه، به شدت و گسترش آتش سوزی ها کمک کرد و خوشبختانه از صبح امروز ، شدت وزش باد کمتر شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسی، از عصر دمای هوا کاهش می یابد.
    شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
    عباس صابر مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان نیز گفت: آتش در بیشتر نقاط جنگلی استان از جمله در شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، شفت، صومعه سرا و ماسال مهار شده است.
    از مجموع اراضی ملی گیلان ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۲۴۵ هزار هکتار اراضی مرتعی، ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است.
    طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، وزش باد گرم تا صبح امروز در استان ادامه داشت و طی بعدازظهر و شب بتدریج افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق و کاهش دما پیش بینی شده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30271

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *