×

اجرای طرح‌های گردشگری در گیلان سالانه ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

  • کد نوشته: 30552
  • ۱۳۹۷-۰۱-۱۸
  • 152 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با اعلام اینکه اجرای طرح‌های گردشگری در استان سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند گفت: اشتغالزایی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه کمیته تخصصی بومگردی و مجتمع خدمات بین‌راهی استان گیلان در رشت اظهار داشت: مسئولان ذی ربط باید […]

    اجرای طرح‌های گردشگری در گیلان سالانه ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند
  • استاندار گیلان با اعلام اینکه اجرای طرح‌های گردشگری در استان سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند گفت: اشتغالزایی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه کمیته تخصصی بومگردی و مجتمع خدمات بین‌راهی استان گیلان در رشت اظهار داشت: مسئولان ذی ربط باید با جدیت بیشتری در حوزه گردشگری فعالیت کنند.

    استاندار گیلان گردشگری، کشاورزی و بازرگانی را اولویت‌های اصلی استان برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دانست و گفت: اگر در حوزه گردشگردی عملکرد مناسبی نداشته باشیم اثر مخربی برای گیلان به همراه دارد.

    سالاری با اعلام اینکه انگیزه سفر مردم به استان گیلان بیشتر شده و باید برای بهره‌مندی از این فرصت برنامه‌ریزی مناسب انجام داد افزود: اگر حوزه گردشگری را رها کنیم اتفاقات ناگواری مانند تخریب محیط‌زیست گیلان و ساخت ویلاهای شخصی به‌وقوع می‌پیوندد که غیرقابل جبران است.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه هیچ حوزه‌ای مانند گردشگری نمی‌تواند برای استان درآمدزایی کند تصریح کرد: اگر یک خانواده روستایی یک کلبه ۵۰ متری بومگردی ایجاد کند درآمدش از یک کارمند نیز بیشتر می‌شود.

    استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت بالای استان گیلان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: به متقاضیان احداث واحدهای بومگردی در روستاهای هدف، تسهیلات ارزان ارائه می‌شود.

    سالاری با بیان اینکه دهیاری‌ها و بخشداری‌ها باید نقش محوری در راستای ایجاد واحدهای بومگردی روستایی داشته باشند ابراز داشت: ۲۰ میلیارد تومان برای احداث شناگاه در استان گیلان در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به دیگر اقدامات قابل اجرا در راستای توسعه گردشگری استان گیلان اظهار داشت: ایجاد مراکز خرید، اجرای طرح گردشگری سلامت، اجرای طرح شب‌های روشن و اجرای طرح گردشگری دریا از جمله این اقدامات است.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرداد ماه امسال با همکاری منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود تا در این همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

    سالاری با اشاره به اینکه احداث ۵ هزار واحد بومگردی طی ۱۸ ماه در استان گیلان در دستور کار قرار گرفته است افزود: متاسفانه برخی از فرمانداران یا بخشداران حساسیت موضوع را درک نکرده‌اند و از سهمیه شهرستان یا بخش تحت مدیریتشان در راستای احداث واحدهای بومگردی خبر ندارند.

    استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ما با کسانی که می‌خواهند در گیلان ویلاهای شخصی بسازند همکاری نمی‌کنیم زیرا هیچ درآمدی برای گیلان ندارد بلکه زباله و ترافیک استان را نیز زیاد می‌کند.

    وی رسیدگی به وضعیت اشتغال و معیشت مردم گیلان را اصلی‌ترین اولویت در سال ۹۷ دانست و عنوان داشت: روستاها و بخش‌هایی که در حوزه بومگردی بهتر عمل کنند از بودجه عمرانی بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر لزوم بازاریابی مناسب برای جذب گردشگر و معرفی طرح‌های بومگردی به مسافران گفت: با همکاری حدود ۲۰ شرکت بومی اپلیکیشنی برای معرفی ظرفیت‌های استان و ارائه خدمان طراحی می‌شود.

    سالاری با اعلام اینکه برای ساخت‌های واحدهای بومگردی باید صنعت چوب گیلان را تقویت کنیم ابراز داشت: در راستای تقویت صنعت چوب گیلان از تولیدکنندگان غیربومی نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

    استاندار گیلان با اعلام اینکه طی ۳ الی ۴ ماه آینده تابلو‌های موجود در جاده‌های استان با اعتباری به مبلغ ۸.۵ میلیارد تومان تکمیل می‌شود گفت: مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان برای نصب تابلوی معرفی روستاهای استان در ورودی روستاها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان تخصیص داده شده است.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با اعلام اینکه اجرای طرح‌های گردشگری در استان سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: اشتغالزایی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

    سالاری خطاب به مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی بروکراسی‌های اداری خود را کاهش داده و مردم را پشت درهای بسته نگه ندارند تا به افزایش اشتغال مردم کمک شود/تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30552

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *