×

شالیکاران تاثیر سرما بر خزانه های برنج را مدیریت کنند

  • کد نوشته: 30770
  • ۱۳۹۷-۰۱-۲۶
  • 101 بازدید
  • ۰
  • کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه کرده اند با توجه به بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شرق گیلان و کاهش دما، برای جلوگیری از تاثیر سرما بر خزانه های برنج ، مدیریت لازم را انجام دهند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،بارش برف در ارتفاعات دیلمان ، دمای این بخش از شهرستان سیاهکل […]

    شالیکاران تاثیر سرما بر خزانه های برنج را مدیریت کنند
  • کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه کرده اند با توجه به بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شرق گیلان و کاهش دما، برای جلوگیری از تاثیر سرما بر خزانه های برنج ، مدیریت لازم را انجام دهند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،بارش برف در ارتفاعات دیلمان ، دمای این بخش از شهرستان سیاهکل را حدود ۱۰ درجه سلسیوس کاهش داده و هم اکنون، صفر درجه گزارش شده و دمای شهر لاهیجان از ۱۹ درجه روز گذشته، امروز به ۱۰ درجه رسیده است.
    برف که شب گذشته شهر دیلمان را سفیدپوش کرد، امروز در حاشیه محور لاریخانی باریده و ارتفاعات بالادست نیز پوشیده از برف است.
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان به شالیکارانی که تخم بذر را به خزانه برده اند، توصیه کرد: با توجه به شرایط موجود نسبت به پوشش خزانه بویژه هنگام غروب آفتاب اقدام کنند تا شب هنگام، سرما به خزانه برنج آنان آسیب وارد نکند.
    جلال ملاجعفری افزود: شالیکاران تا ساعت ۱۶ می توانند نسبت به هوادهی خزانه ها اقدام ولی از این زمان به بعد، حتماً نسبت به پوشش پلاستیکی بذر اقدام کنند.
    تاکنون در ۸۲ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان لاهیجان با استفاده از نزولات جوی و بارندگی ها ، شخم اول و در ۳۵ درصد از این اراضی خزانه گیری برنج انجام شده است.
    همه ساله خزانه گیری در این شهرستان از نیمه دوم فروردین ماه و نشاکاری از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود.
    سطح زیرکشت برنج شهرستان لاهیجان ۲۳ هزار و ۸۱۶ هکتار و متوسط عملکرد شلتوک آن چهار هزار و ۲۹۷ کیلوگرم در هکتار است.
    گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که شهرستان لاهیجان امسال بیشترین سطح تسطیح اراضی را بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30770

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *