×

“کمبود منابع” مهم‌ترین مانع اجرای قانون تعرفه‌ خدمات پرستاری است‌

  • کد نوشته: 30984
  • ۱۳۹۷-۰۲-۰۲
  • 355 بازدید
  • ۰
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه باید برای خدمات پرستاری الزاماً تعرفه مشخصی تعیین شود گفت:‌ کمبود منابع مهم‌ترین مانع جهت اجرای تعرفه‌ خدمات پرستاری است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدحسین قربانی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ در حال حاضر بزرگترین مانع و مشکلی که سر راه اجرای […]

    “کمبود منابع” مهم‌ترین مانع اجرای قانون تعرفه‌ خدمات پرستاری است‌
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه باید برای خدمات پرستاری الزاماً تعرفه مشخصی تعیین شود گفت:‌ کمبود منابع مهم‌ترین مانع جهت اجرای تعرفه‌ خدمات پرستاری است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدحسین قربانی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ در حال حاضر بزرگترین مانع و مشکلی که سر راه اجرای قانون مصوب تعرفه‌بندی خدمات پرستاری در کشور وجود دارد مسئله تأمین منابع مالی اجرای طرح و کمبود اعتبارات لازمه جهت عملیاتی‌کردن آن است.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ یکی از بزرگترین مشکلات جامعه پرستاری کشور عدم واقعی نبودن تعرفه خدمات پرستاری بود که با تصویب قانون مربوط به آن مبنی بر تعیین منصفانه و ابلاغ این تعرفه‌ها گامی بزرگ در مسیر کمک به این قشر فداکار برداشته شد.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد:‌ پرستاران در خط نخست و اولیه ارائه خدمات سلامت در حوزه‌های بهداشتی و درمانی به مردم هستند بنابراین وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره جهت رفع نگرانی‌ و دغدغه‌های آنان خود را مسئول می‌دانند.

    قربانی به موضوع جذب پرستار و ماما در سال جدید اشاره کرد و افزود:‌ در حوزه جذب نیرو در هر بخشی این قدرت در اختیار دستگاه‌ها،‌ سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه قرار ندارد یعنی برای جذب و استخدام در هر وزارتخانه‌ای به مجوز صادره از سوی سازمان امور استخدامی کشور نیاز است.

    وی با تأکید بر اینکه مجوزهای لازم برای جذب نیرو بر اساس شاخص‌های مربوطه انجام می‌شود افزود: طبق مصوبه و اختیاری که مجلس به وزارت بهداشت و درمان داده است این وزارتخانه امسال می‌تواند نسبت به جذب تعداد زیادی پرستار و ماما از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام کند.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد:‌ یکی از اقدامات بسیار مطلوب مجلس که با محوریت کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون تلفیق بودجه بودجه مجلس شورای اسلامی به انجام رسید بحث واقعی کردن بودجه‌بندی براساس تعیین دقیق منابع اجرای طرح و مصارف مورد نیاز آن است.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت:‌ برای هزینه کردن دقیق منابع و جلوگیری از هدررفت اعتبارات، مجلس، وزارت بهداشت را موظف به اجرا‌ی بودجه بر مبنای قانون ترسیم شده کرده است بنابراین می‌توان امیدوار بود با این اقدام از چالش‌های عدیده وزارت بهداشت در سال ۹۷ مقداری کاسته شود. 

    قربانی با تأکید بر اینکه باید بین نیروی پرستار و تخت‌های بیمارستانی تعادل لازم برقرار باشد افزود:‌ از این لحاظ کشور ما فاصله بسیار زیادی با استانداردهای جهانی دارد زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه در بسیاری از حیطه‌ها موفقیت‌هایی داشته‌ایم اما از این نظر در سطح مطلوبی قرار نداریم.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ در حال حاضر تعداد پرستاران در مراکز درمانی ‌کشور نسبت به تخت‌های بیمارستانی در حد بسیار کمی قرار دارد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که هرگونه جذب نیروی جدید منوط به صدور مجوزهای رسمی از سوی سازمان امور استخدامی کشور است/تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30984

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *