×

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان: موازی کاری یکی از معضلات مهم در کار فرهنگی است

  • کد نوشته: 31101
  • ۱۳۹۷-۰۲-۰۶
  • 216 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: موازی کاری یکی از معضلات مهم در کار فرهنگی است و تا زمانی که کمی سازی فرهنگ به درستی صورت نپذیرد و مرجع فعالیت های فرهنگی و هنری به درستی تبیین نشود، این موازی کاری ادامه خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، فیروز فاضلی در نخستین جلسه کمیته تخصصی […]

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان: موازی کاری یکی از معضلات مهم در کار فرهنگی است
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: موازی کاری یکی از معضلات مهم در کار فرهنگی است و تا زمانی که کمی سازی فرهنگ به درستی صورت نپذیرد و مرجع فعالیت های فرهنگی و هنری به درستی تبیین نشود، این موازی کاری ادامه خواهد داشت.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، فیروز فاضلی در نخستین جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و هنری ستاد راهبردی توسعه گیلان، با بیان اینکه پس از انتصاب دکتر سالاری به عنوان استاندار گیلان و به دستور ایشان، کمیته   های ۴۹ گانه ستاد راهبردی توسعه استان تشکیل شد، تصریح کرد: کمیته تخصصی امور فرهنگی و هنری به عنوان یکی از این کمیته   ها با هدف ساماندهی فعالیت   های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره ها، مسابقات، مراسم، گردهمایی ها و فعالیت   های فرهنگی و هنری، دارای ۱۷ عضو حقوقی و حقیقی است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اولویت   های امر برنامه ریزی، اظهار کرد: در مقوله برنامه ریزی، تا زمانی که توصیف درستی از موضوع نداشته باشیم، تبیین درستی نخواهیم داشت و در نتیجه برنامه مدار نیز نمی توان عمل کرد.

    وی ادامه داد: درست است که فرهنگ، امری کیفی است اما برای اندازه گیری آن، باید این کیفیت را به کمیت تبدیل کنیم تا قابلیت اندازه گیری و استفاده در برنامه ریزی را پیدا کند. همچنین کیفی نگری محض در حوزه فرهنگ و عدم ارائه کمیت مناسب باعث می شود اظهارنظرهای غیر کارشناسانه فزونی یابد.

    این مقام مسئو خاطرنشان کرد: موازی کاری یکی از معضلات مهم در کار فرهنگی است و تا زمانی که کمی سازی فرهنگ به درستی صورت نپذیرد و مرجع فعالیت های فرهنگی و هنری به درستی تبیین نشود، این موازی کاری ادامه خواهد داشت.

    فاضلی اضافه کرد: تشکیل کمیته تخصصی امور فرهنگی و هنری در استان می تواند علاوه بر جلوگیری از موازی کاری، باعث هم افزایی فعالیت های نهادهای فرهنگی شود و به جای انجام چند کار ضعیف، یک کار فاخر انجام شود.

    دبیر کمیته تخصصی امور فرهنگی و هنری ستاد راهبردی توسعه گیلان، با اشاره به حساسیت نهادهای فرهنگی بر روی واژه «آسیب های اجتماعی»، افزود: آسیب های اجتماعی، واقعیت هایی جمعی، پیچیده، پویا، زایا و متکثر هستند و هر مشکلی را باید در بزنگاه خودش درمان کرد.

    وی با استناد به پژوهش پیمایشی ارائه شده اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که به عنوان معضل استانی به آن نگاه می شود در حقیقت مبتلابه کل کشور است و با دقت اگر بنگریم می بینیم که نه تنها وضع استان در آن مسئله بد نیست بلکه ممکن است با اختلاف از میانگین کشوری بهتر باشیم.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر اینکه آمارها از لحاظ نشانه شناسی قابلیت تحلیل دارند، تصریح کرد: برای مثال آمار اسامی انتخاب شده برای فرزندان که توسط ثبت احوال ارائه می شود، بیانگر بن مایه های فرهنگی و دینی مردم سرزمین مان است.

    فاضلی، با بیان اینکه فرهنگ، کلیتی است که عاملیتی به نام انسان را با خود دارد، اضافه کرد: بحث فرهنگی مبتنی بر یک گفتگوی خردافزاست و در این کمیته قصد داریم تا با تبادل خرد بتوانیم موارد کیفی فرهنگ را به کمیت تبدیل نموده و برنامه ای راهبردی برای توسعه فرهنگ گیلان ارائه نماییم/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31101

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *