به مناسبت روز روابط عمومی؛
➖نقش روابط عمومی ادارات در کارآمدی سازمان، شفافیت و سلامت اداری، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، بسیار تاثیر گذار است.
➖روابط عمومی، رویکردی انسانی برای شناسایی، انتخاب، ایجاد و تقویت و حفظ روابطی سازگار، ماندگار، سازنده با مخاطبان گوناگون به ویژه مشتریان مهم و کلیدی بر اساس دستاوردهای بیشتر و بهتر است.
➖امروزه برای حرکت در مسیر روابط عمومی کارآمد باید همزمان به نگرش ارتباطی، مهارت ارتباط سازمانی و سواد رسانه ای توجه کرد. همچنین همزمان باید به نقش های ارتباطی، اطلاعاتی و تصمیم گیری روابط عمومی توجه مبذول داشت.
➖روابط عمومی کارآمد نیازمند ارتقای دانش روابط عمومی، اعتماد سازی اخلاق حرفه ای، تولید محتوای تاثیر گذار و رفع چالش های ساختاری ادارات، آموزشی، نیروی متخصص حرفه ای و رفع چالش فرهنگی است.
➖ناآشنایی برخی مدیران با حرفه روابط عمومی، مطالبه گر نبودن مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی و مسلح نبودن صاحبان این حرفه به علم روز از دیگر چالش هاست.
➖روابط عمومی، آن دارایی نامشهود سازمان است که بایستی در جهت رضایت آفرینی، ارزش آفرینی، حرکت آفرینی، تیم آفرینی، بینش آفرینی و شوق آفرینی حرکت کند.
➖و در پایان به قول استادی: روابط عمومی، دیدن نادیدهها و شنیدن ناشنیدههاست، مدیریت کلمات و احساسات است که وظیفه خطیری چون مسئولیت اجتماعی برعهده دارد.
مرتضی عالم
۱۳۹۷/۰۲/۲۸
دیدگاهتان را بنویسید