×

نماینده آستانه اشرفیه: صنعت چای یک ریال هم به کمک دولت نیاز ندارد

  • کد نوشته: 31741
  • ۱۳۹۷-۰۲-۲۹
  • 167 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس با بیان اینکه شورای اقتصاد قیمت چای را واقعی تعیین کند،گفت: نوسازی باغات چای با تزریق درآمد تعرفه واردات بر بدنه تولید داخلی امکان پذیر است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدحسین قربانی درباره وضعیت بازار چای در گیلان، گفت: چای یکی از محصولات استراتژیک و با کیفیت این […]

    نماینده آستانه اشرفیه: صنعت چای یک ریال هم به کمک دولت نیاز ندارد
  • نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس با بیان اینکه شورای اقتصاد قیمت چای را واقعی تعیین کند،گفت: نوسازی باغات چای با تزریق درآمد تعرفه واردات بر بدنه تولید داخلی امکان پذیر است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدحسین قربانی درباره وضعیت بازار چای در گیلان، گفت: چای یکی از محصولات استراتژیک و با کیفیت این مرزو بوم است که نیازمند توجه  و حمایت ویژه دولتی است؛اما متاسفانه بی توجهی به تولید چای کشاورزان را به شدت نه تنها متضرر کرده است بلکه شاهد حجم کاهش  تولیدات چای  نیز در کشور هستیم.

     نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی‌ تصریح کرد: خودکفایی در صنعت چای با مدیریت بهینه اجرایی می‌شود؛اما باید به این نکته تاکید کرد که صنعت چای قطعا یک ریال هم به کمک دولت نیاز ندارد.

    قربانی افزود: تعرفه و واردات چای اگر با محورهای اصولی اقتصادی مدیریت شود،می‌توان به سادگی صنعت چای را رونق بخشید و این در  حالی است که با حذف مافیا از صنعت چای می‌توان صنعت چای  و باغات چای گیلان را به نحو مطلوب نوسازی  کرد.

    وی ادامه داد:رهاکردن باغات چای و تمایل به ویلاسازی نشانه عدم حمایت از تولید چای در استان گیلان است؛بنابراین ما انتظار داریم شورای اقتصاد قیمت واقعی چای را  تعیین کند تا اقتصاد تولید کنندگان جان بگیرد.

    قربانی تصریح کرد:یک کیلو چاى داخلى سه هزار تومان و یک کیلو چاى خارجى سی هزارتومان است و این درحالی است که با نوسازی باغات چای می‌توان تولید داخلی را رونق بخشید؛درصورتیکه می‌توان با محل درآمد از تعرفه‌های وارداتی به سادگی باغات چای را نوسازی کرد.

    عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه شورای اقتصاد قیمت چای را واقعی تعیین کند، یادآورشد: نوسازی صنعت چای با  تزریق درآمد تعرفه واردات بر بدنه تولید داخلی امکان پذیر است.

    منبع:خبرگزاری خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31741

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *