×

آب شرب گیلان سالم و بهداشتی اعلام شد

  • کد نوشته: 32977
  • ۱۳۹۷-۰۴-۰۲
  • 136 بازدید
  • ۰
  • در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر تغییر کیفیت آب شرب برخی شهرهای استان گیلان از جمله شهر رشت ، مدیرعامل آبفای گیلان کیفیت آب شرب رشت را استاندارد و بهداشتی اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی این شرکت ، مهندس سید محسن […]

    آب شرب گیلان سالم و بهداشتی اعلام شد
  • در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر تغییر کیفیت آب شرب برخی شهرهای استان گیلان از جمله شهر رشت ، مدیرعامل آبفای گیلان کیفیت آب شرب رشت را استاندارد و بهداشتی اعلام کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی این شرکت ، مهندس سید محسن حسینی علت تغییر در طعم آب آشامیدنی و کیفیت آنرا جابجایی منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهر بیجار به رودخانه سفیدرود عنوان و تصریح کرد: از عصر روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از رودخانه شهربیجار به رودخانه سفیدرود تغییر کرد و شهرهای برخوردار از آب این تصفیه خانه با تغییراتی در طعم و کیفیت آب مواجه شدند. 
    وی با تاکید براینکه کیفیت آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است افزود: آب رودخانه سفیدرود نسبت به آب رودخانه شهربیجار دارای مواد محلول بیشتری است که این مساله موجب تغییر طعم و لب شوری آب شده است. 
    حسینی تشریح کرد: آب رودخانه سفیدرود پس از تصفیه ، زلال سازی و گندزدایی به آب شرب استاندارد تبدیل و پس از آن وارد شبکه آب آشامیدنی شده است. 
    مدیرعامل آبفای گیلان همچنین تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد و علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداریهای روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت ، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل دارند و مطلوبیت آن مورد تایید است. 
    حسینی در پایان از بهره برداری مجدد تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان از رودخانه شهربیجار خبرداد و تصریح کرد: از امروز (شنبه ) آب تصفیه خانه بزرگ گیلان دوباره از سد شهربیجار تامین شده و کم کم ضمن ارتقای کیفی آب، لب شوری آن نیز برطرف خواهد شد . 
    سد منجیل یا سفیدرود در سال ۱۳۴۱ روی رودخانه سفیدرود در منجیل به منظور تامین آب شرب شهرها و کشاورزی جلگه گیلان با ظرفیت بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=32977

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *