×

سه پروژه حفظ محیط زیست در رشت افتتاح می شود

  • کد نوشته: 33257
  • ۱۳۹۷-۰۴-۱۱
  • 123 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت گفت: سه پروژه حفظ محیط زیستی تا پایان سال جاری در این کلانشهر افتتاح می شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری رشت حاکی است؛ مسعود نصرتی افزود: اولین دبیرخانه اکوسیتی، مزرعه ارگانیک و مدرسه سبز سه پروژه ای است که […]

    سه پروژه حفظ محیط زیست در رشت افتتاح می شود
  • شهردار رشت گفت: سه پروژه حفظ محیط زیستی تا پایان سال جاری در این کلانشهر افتتاح می شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری رشت حاکی است؛ مسعود نصرتی افزود: اولین دبیرخانه اکوسیتی، مزرعه ارگانیک و مدرسه سبز سه پروژه ای است که تا پایان امسال افتتاح می شود. 
    وی اظهار داشت: با توجه به توسعه بی رویه شهر و افزایش معضلات زیست محیطی شهری پروژه های متعددی با هدف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی آن در شهرهای در حال توسعه است که به اجرا در می آید.
    نصرتی بیان داشت: ترویج فرهنگ حفظ و ارتقاء آگاهی های محیط زیست و استفاده از منابع تجدیدپذیر در قالب اجرای پروژه های متعدد شهری از اهم فعالیت های حوزه مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری هاست.
    وی خاطر نشان کرد: یکی از فعالیت های انجام شده در مجموعه مدیریت شهری رشت در راستای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و آشنایی با شیوه های نوین تامین منابع انرژی احداث پارک انرژی است.
    شهردار کلانشهر رشت ادامه داد: تجهیز شهری متناسب با الگوهای زیستی در ترکیب با الگوهای حمل و نقل، با استفاده از مصالح بومی در سازه ها و منطبق با ویژگی های اقلیمی و بومی یکی از برنامه های توسعه رشت مبتنی بر حفظ محیط زیست است.
    وی درباره افتتاح اولین دبیرخانه اکوسیتی در ماه آینده افزود: مکان این دبیرخانه در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خواهد بود که پس از افتتاح آن با انعقاد تعدادی تفاهم نامه با سازمان های دولتی و مردم نهاد، به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
    وی با اشاره به افتتاح مزرعه ارگانیک در دهه مبارک فجر امسال اضافه کرد: این مزرعه در فضایی واقع در پارک آب و آسیاب رشت به مساحت ۲ هزار و ۱۳۲ متر مربع در بلوار امام علی (ع) طراحی شده که در اختیار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار گرفته و با مشارکت این سازمان برای ترویج و آموزش کشاورزی ارگانیک با هدف تولید محصولات، تولید کود، نشاء و عرضه محصولات در محل برای اجرای طرح مزرعه ارگانیک در این پارک اقدام می شود.
    به گفته نصرتی ، در این مزرعه تولید محصولات ارگانیک و پرورش گیاه با سیستم طبیعی بدون استفاده از هر گونه سم دفع آفات گیاهی شامل قارچ کش و علف کش های مصنوعی را خواهیم داشت.
    وی در ادامه از افتتاح مدرسه سبز در مهر ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: احداث مدارس جامع محیط زیستی از دیگر پروژه ها در راستای حفظ محیط زیستی است که با هدف آموزش های محیط زیست اقدام به تعبیه تجهیزاتی در مدرسه در راستای ارتقاء آن مدرسه به استانداردهای مدرسه محیط زیستی خواهد شد.
    وی با بیان اینکه این پروژه با انتخاب ۲ یا سه مدرسه برخوردار از ویژگی های یک مدرسه سبز اجرا می شود، اظهار داشت: آموزش و تجهیز این مدرسه ها با حمایت مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری و سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری است.
    نصرتی یادآور شد: مدارس سبز یک برنامه بین المللی آموزشی محیط زیستی براساس استاندارد های بین المللی است و در دنیا بیش از ۴۰ هزار مدرسه سبز وجود دارد که سهم ایران تنها ۳۰ مدرسه است.
    وی داشتن پیوست زیست محیطی در پروژه های عمرانی را طرح ارسالی از سوی مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهری عنوان و اضافه کرد: پس از اعلام این طرح ابلاغیه ای به مدیران شهری مبنی بر این که تمامی پروژه های عمرانی شهر باید حاوی پیوست محیط زیستی باشد، صادر و آیین نامه این طرح اجرا شد.
    ستاد محیط زیست توسعه پایدار شهرداری رشت در سال ۱۳۹۴ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و ابلاغ به شهردار رشت تشکیل و پس از آن، این مدیریت با هدف محیط زیست و توسعه پایدار شهری آغاز به فعالیت کرد.
    با توجه به نگاه محیط زیستی نصرتی شهردار کلانشهر رشت، این مدیریت در آذرماه سال گذشته تشکیل و ستاد مورد نظر با بازدید از شهرهای تهران و مشهد، اقدام به بهینه کاوی فعالیت های خود کرد.
    رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33257

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *