×

جعفرزاده ایمن آبادی: در مورد تخصیص ارز دولتی به شرکت‌ها هیچ ضابطه‌ای مشاهده نمی‌شود

  • کد نوشته: 33351
  • ۱۳۹۷-۰۴-۱۴
  • 107 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تقاضای برخی باشگاه‌های ورزشی برای استفاده از ارز دولتی به منظور خرید بازیکنان خارجی گفت: متاسفانه ارز دولتی بدون هیچ ضابطه‌ای مشخص در اختیار شرکت‌ها و موسسات قرار گرفت و با توجه به توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در این […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: در مورد تخصیص ارز دولتی به شرکت‌ها هیچ ضابطه‌ای مشاهده نمی‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تقاضای برخی باشگاه‌های ورزشی برای استفاده از ارز دولتی به منظور خرید بازیکنان خارجی گفت: متاسفانه ارز دولتی بدون هیچ ضابطه‌ای مشخص در اختیار شرکت‌ها و موسسات قرار گرفت و با توجه به توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص، در جلسه غیرعلنی مجلس با جواب‌های قانع کننده‌ای روبرو نشدیم.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا شرکت‌هایی که برای واردات کالاهای ضروری، ارز دولتی دریافت کردند، کالاهای غیر ضروری وارد کردند؛ به‌طور مثال شرکتی وجود دارد که برای واردات دارو ارز دولتی دریافت کرده ولی در عوض نخود وارد کرده است. چرا نظارتی از جانب نهادهای نظارتی صورت نمی‌گیرد؟

    وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده که باشگاهی فرهنگی و ورزشی می‌خواهد برای خرید بازیکن خارجی نیز از ارز دولتی استفاده کند؛ اگر این اتفاق رخ دهد، غیر قانونی بوده و مسئولان نظارتی باید سریعا وارد ماجرا شده و با متخلفان برخورد کنند.

    این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: شایسته نیست در شرایطی که کشور با اوضاع نابسامان اقتصادی و ارزی مواجه است و مردم به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی در تنگنا هستند، باشگاهی فرهنگی و ورزشی برای خریدهای خارجی خود از ارز دولتی استفاده کند؛ درحالیکه ارز دولتی تنها برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور تخصیص داده شده است.

    جعفرزاده ایمن آبادی گفت: متاسفانه در مورد تخصیص ارز دولتی به شرکت‌ها هیچ ضابطه‌ای مشخص شده مشاهده نمی‌شود و اگر نهادهای نظارتی، وظیفه خود را در این خصوص انجام ندهند، شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود.

    عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برای تخصیص ارز دولتی سازوکاری صحیح و ضوابطی مشخص تعیین کند و نحوه هزینه کرد شرکت‌ها از ارز دولتی مشخص شود، خاطرنشان کرد: اگر شرکتی خارج از محدوده وظایف خود از ارز دولتی استفاده غیرقانونی انجام داد، از دریافت ارز دولتی محروم و به سبب واردکردن کالای غیر ضروری بازخواست شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33351

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *