×

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد؛ آخرین مرحله آب‌گذاری کانال‌های کشاورزی، روز جمعه آغاز می‌شود

  • کد نوشته: 33672
  • ۱۳۹۷-۰۴-۲۱
  • 78 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، کاظم لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و نیاز کشاورزان پایین دست به آب ، مرحله هفتم و پایانی آب‌گذاری کانال‌های کشاورزی استان از روز جمعه ۲۲ تیرماه سال جاری آغاز می شود و تا چهارم […]

    مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد؛  آخرین مرحله آب‌گذاری کانال‌های کشاورزی، روز جمعه آغاز می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، کاظم لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و نیاز کشاورزان پایین دست به آب ، مرحله هفتم و پایانی آب‌گذاری کانال‌های کشاورزی استان از روز جمعه ۲۲ تیرماه سال جاری آغاز می شود و تا چهارم مردادماه ادامه دارد.
    وی افزود : با انجام این مرحله ، آب‌گذاری ۱۷۰ هزار هکتار اراضی شالیزارهای استان که تحت پوشش شبکه آبیاری و زه‌کشی سد سفیدرود هستند، به پایان خواهد رسید.
    لطفی ضمن قدردانی از همکاری و همیاری کشاورزان و مجموعه عوامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان گفت که سال آبی موفق را پشت سر گذاشته ایم.
    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان ، ذخیره کنونی سد مخزنی سفیدرود را ۴۴۰ میلیون مترمکعب عنوان و اضافه کرد: تا پایان مرحله ششم آب‌گذاری حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود جهت آبیاری شالیزارهای استان رها سازی شده است.
    استان گیلان دارای ۲۳۰ هزار هکتار شالیزار است که سالانه ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید از آن به دست می آید ./ ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33672

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *