×

رییس سازمان چای کشور : چین دوم برگ سبز چای رو به اتمام است

  • کد نوشته: 33710
  • ۱۳۹۷-۰۴-۲۳
  • 257 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، رییس سازمان چای کشور، گفت: برداشت چین دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران رو به اتمام است . حبیب جهانساز در گفت ‌ و ‌ گو با ایسنا – منطقه گیلان، با اشاره به اینکه برداشت چین دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران […]

    رییس سازمان چای کشور : چین دوم برگ سبز چای رو به اتمام است
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، رییس سازمان چای کشور، گفت: برداشت چین دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران رو به اتمام است .

    حبیب جهانساز در گفت ‌ و ‌ گو با ایسنا – منطقه گیلان، با اشاره به اینکه برداشت چین دوم برگ سبز چای در گیلان و مازندران رو به اتمام است، گفت: میزان برداشت در این مرحله ۳۲ هزار تن محصول است .

    وی افزود: در مجموع ۷۳ هزار تن برگ سبز چای در چین اول و دوم در باغات چای کشور برداشت شده است .

    رییس سازمان چای کشور ، ادامه داد: چایکاران گیلان و مازندران در چین دوم ۳۲ هزار تن برگ سبز چای برداشت کردند که ۴۹ درصد درجه یک و ۵۱ درصد درجه دو بود .

    جهانساز با اشاره به برداشت موردی برگ سبز چای ادامه داد: این چایکاران برگ سبز برداشت شده را روزانه به کارخانه‌های چایسازی تحویل می‌دهند .

    وی در خصوص مطالبات چایکاران، گفت: از مجموع ۱۵۶ میلیارد تومان مطالبات چایکاران تا امروز ۹۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است .

    جهانساز افزود: از اول اردیبهشت آغاز برداشت برگ سبز چای تا امروز ۱۶ هزار تن چای خشک در کارخانه چای سازی گیلان و مازندران تولید شده است .

    رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۵۵ واحد کارخانه چایسازی در کشور فعال هستند، تصریح کرد: بازار فروش چای داخلی خوب به نظر می‌رسد .

    وی با اشاره به اینکه چین سوم از اواخر شهریورماه شروع خواهد شد، خاطرنشان‌کرد: استقبال مردم از مصرف چای داخلی رو به افزایش است و انتظار می‌رود، به دلیل سالم بودن چای ایرانی مردم خرید و مصرف چای داخلی را در اولویت قرار دهند .

    به گزارش ایسنا، ۶۰هزار خانوار چایکار شمال کشور در۳ مرحله بهاره ، تابستانه و پائیزه برگ سبز برداشت می‌کنند . گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد . / ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33710

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *