×

کلید شهرداری روی زمین ماند؛ کدام شکوفایی برای رشت!

  • کد نوشته: 34014
  • ۱۳۹۷-۰۴-۳۱
  • 142 بازدید
  • ۰
  • گیل و دیلم ؛مسعود نصرتی که با شعار ‘رشت به سوی شکوفایی’ به عنوان شصت و پنجمین شهردار سکان مدیریت شهری رشت را به دست گرفت، پس از ۱۰ ماه، استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرده که با این استعفا، میانگین فعالیت کاری شهرداران این کلانشهر به مدت هفت ماه ثابت ماند و بار […]

    کلید شهرداری روی زمین ماند؛ کدام شکوفایی برای رشت!
  • گیل و دیلم ؛مسعود نصرتی که با شعار ‘رشت به سوی شکوفایی’ به عنوان شصت و پنجمین شهردار سکان مدیریت شهری رشت را به دست گرفت، پس از ۱۰ ماه، استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرده که با این استعفا، میانگین فعالیت کاری شهرداران این کلانشهر به مدت هفت ماه ثابت ماند و بار دیگر، کلید بلدیه رشت روی زمین ماند.

    رشت از نخستین شهرهای ایران است که در آن شهرداری تاسیس شد؛ حاج میرزا خلیل آقا نخستین رئیس انجمن بلدیه رشت بود و پس از انتخاباتی در روز دهم بهمن ماه ۱۲۸۶، این انجمن تاسیس شد. 
    با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ همزمان با سراسر کشور، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان از جمله کلانشهر رشت به عنوان مرکز گیلان انتخاب و معرفی شدند. 
    اعضای هیات رئیسه پنجمین دوره شورای رشت با برگزاری مراسم تحلیف در فرمانداری، پس از رای گیری به صورت غیرعلنی انتخاب و معرفی شدند و به این ترتیب فعالیت رسمی پنجمین دوره این شورا، در اول شهریور ۹۶ آغاز شد.
    با انتخاب هیات رئیسه و شروع به کار رسمی شورا ، اعضا برای انتخاب شهردار بمنظور به دست گرفتن کلید شهرداری رشت عزم خود را جزم کردند و به این ترتیب در همان ابتدای فعالیت شورای پنجم، روند انتخاب شهردار رشت به صورت جدی آغاز شد. در این جریان، ۲۲ نفر از نامزدهای به دست گرفتن کرسی شهرداری این کلانشهر برنامه هایشان را به اعضا ارائه داده و انتخاب شدند و در ادامه این تعداد در برگزاری پنجمین و ششمین جلسه شورا، با حضور در صحن، به بیان برنامه های خود پرداختند.
    پس از برگزاری جلسه های مختلف با رای اعضاء از بین این تعداد، پنج نامزد به نام های مسعود نصرتی، مسعود کاظمی، مسعود اسلامی، محمد زالفی و مهدی فرشاد فقیه برای انتخاب نهایی به دست گرفتن سکان مدیریت این کلانشهر ، انتخاب شدند.
    محمد زالفی، مهدی فرشاد فقیه و مسعود کاظمی قبل از رأی گیری، انصراف دادند و در نهایت این که اعضای شورای اسلامی رشت، مسعود نصرتی قزوینی نژاد شهردار پیشین قزوین را به دلیل داشتن بهترین برنامه و سابقه کاری از بین ۲ نامزد نهایی منتخب برای تصدی پست شهرداری ، با ۱۱ رای انتخاب و معرفی کردند. 
    مسعود نصرتی بعد از انتخاب با حضور در صحن شورا برنامه های خود با عنوان ‘ رشت به سوی شکوفایی ‘ را ارائه داد و گفت: ابتدا به همراهی مردم نیاز داریم و برای تحقق این مهم نیز بایستی برنامه ای مشخص تعریف شود؛ بر اساس وفاق آرمانی، کار بایستی به صورت برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به صورت همزمان انجام گیرد، وفاق نیز زمانی محقق می شود که مردم ما را باور کنند و اجازه فعالیت دهند. 
    او با همه برنامه های بلندبالایی که برای تنها کلانشهر شمال کشور ترسیم و معرفی کرده بود، روز گذشته (شنبه) استعفانامه خود را به هیات رئیسه شورای اسلامی این کلانشهر ارائه و از سمت خود استعفا کرد و بار دیگر کلید شهرداری رشت روی زمین ماند.
    فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت بررسی موضوع استعفای شهردار را به جلسه فردا (دوشنبه) و با حضور اعضای شورا موکول و بیان کرده: بر اساس تصمیم هیات رئیسه، مقرر شده موضوع استعفای شهردار رشت در جلسه علنی شورا بررسی و تصمیم نهایی گرفته شود.
    در صورت موافقت با استعفای نصرتی، سرپرست شهرداری معرفی و بار دیگر برای انتخاب شهردار جدید کلانشهر رشت و سپردن کلید شهرداری به شخصی دیگر، اقدام می شود.
    پذیرش مسئولیت معاونت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دلیل استعفای مسعود نصرتی ذکر شده است. 
    رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد. 
    کلانشهر رشت دارای پنج منطقه شهرداری و ۱۱ عضو شورای اسلامی است.

    منبع:ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34014

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *