×

روستاهای شهرستان رودسر با بحران جدی آب شرب مواجه هستند

  • کد نوشته: 34846
  • ۱۳۹۷-۰۵-۲۰
  • 136 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت:‌ بسیاری از روستاهای شهرستان رودسر به ویژه در مناطق بالادست با بحران جدی تأمین آب شرب مواجه هستند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اسدالله عباسی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ بسیاری از روستاهای واقع در مناطق بالادستی شهرستان رودسر با تنش و بحران جدی آب مواجه‌اند به […]

    روستاهای شهرستان رودسر با بحران جدی آب شرب مواجه هستند
  • نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت:‌ بسیاری از روستاهای شهرستان رودسر به ویژه در مناطق بالادست با بحران جدی تأمین آب شرب مواجه هستند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اسدالله عباسی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ بسیاری از روستاهای واقع در مناطق بالادستی شهرستان رودسر با تنش و بحران جدی آب مواجه‌اند به طوری که هم‌اکنون آب شرب مورد نیاز بسیاری از ساکنان آن‌ها تنها از طریق تانکرها تأمین می‌شود.

    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در مورد پروژه ساخت سد پلرود ابراز داشت:‌ این طرح یکی از بزرگترین پروژه‌های استانی در رودسر است که با افتتاح آن علاوه بر تأمین نیاز حدود ۲۷ هزار هکتار از اراضی شالیکاری و باغات مشکل آب آشامیدنی بسیاری از مناطق نیز حل می‌شود.

    عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های سد پلرود جهت تأمین آب شرب بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه است بیان داشت:‌ روند ساخت این پروژه بزرگ استانی به آن صورتی که باید پیش نمی‌رود و در صورت تداوم این وضعیت نمی‌توان به افتتاح آن در موعد مقرر امیدوار بود.

    عباسی از نطق خود در صحن علنی مجلس و انتقاد از وزیر نیرو به علت کندی اجرای پروژه سد پلرود سخن گفت و عنوان کرد:‌ در حال حاضر این طرح حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما بسیاری از کارها و امور زیرساختی نظیر تملک زمین‌های کشاورزی هنوز به مرحله انجام نرسیده است.

    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه مجموع اعتبارات سال گذشته این طرح در حدود ۵ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد:‌ به اعتقاد بنده با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها و تغییر و تحولات بازار در چند وقته اخیر این مقدار بودجه تنها جوابگوی ۴۰ درصد از هزینه‌ها است.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دیگر موانعی که در حواشی احداث سد پلرود وجود دارد اشاره کرد و ‌گفت:‌ مشخص نبودن راه و مسیر جایگزین،‌ کانال‌ها و شبکه‌های آبرسانی جهت انتقال آب و نبود اعتبارات لازم برای این‌ کار از جمله مشکلاتی است که در این پروژه با آن مواجهیم.

    وی مشکل تأمین آب شرب در مناطق بالا دست شهرستان رودسر  را بسیار جدی و بحرانی اعلام کرد و افزود:‌ عدم پیشرفت و سرعت لازم در فرآیند ساخت سد پلرود و مشکلات مردم بسیاری از روستاهای شهرستان رودسر از جمله مواردی بوده که همه آن‌ها به اطلاع وزیر نیرو رسانده شده است.

    عباسی از حضور وزیر نیرو در شهرستان رودسر در هفته‌های آینده خبر داد و در این مورد اظهار داشت: ‌از وزیر نیرو برای بررسی دقیق‌تر موضوع بحران آب در شهرستان رودسر و برای بازدید میدانی از پروژه سد پلرود دعوت به عمل آوردیم و امیدواریم این سفر نتایج خوبی داشته باشد.

    عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مشکل آب شرب و فاضلاب در شهر رودسر اندکی برطرف شده است عنوان کرد:‌ در مناطقی نظیر کلاچای با مشکل شبکه‌های انتقال آب مواجه هستیم که باید هرچه زودتر نسبت به حل این معضل و ترمیم آن‌ها توسط دستگاه‌های متولی این امر اقدام شود.

    وی با تأکید بر این مسئله که پروژه سد پلرود قرار بود امسال به صورت آزمایشی آب‌گیری و در سال ۹۸ افتتاح شود خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر مطالبات پیمانکار طرح تا پایان سال ۹۶ پرداخت شده است اما انتظار داریم فرآیند و روند ساخت پروژه از وضعیت بسیار کند فعلی خارج شود.

    منبع: تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34846

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *