×

امام جمعه رشت: نقدینگی کشور به سمت تولید و اشتغال هدایت شود

  • کد نوشته: 35457
  • ۱۳۹۷-۰۶-۰۲
  • 58 بازدید
  • ۰
  • امام جمعه رشت، با اشاره به دو برابر شدن نقدینگی کشور از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که نقدینگی باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی […]

    امام جمعه رشت: نقدینگی کشور به سمت تولید و اشتغال هدایت شود
  • امام جمعه رشت، با اشاره به دو برابر شدن نقدینگی کشور از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که نقدینگی باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به تاثیر وراثت و محیط اجتماعی بر تشکیل خانواده، اظهار کرد: امروز اندیشمندان علوم انسانی و اجتماعی به عوامل موثر بر تشکیل خانواده پی برده اند؛ در حالی که اسلام در این حوزه پیشرو بوده است.

    وی با بیان اینکه وراثت در تربیت فرزندان اثرگذار است، افزود: وراثت، محیط خانواده و محیط اجتماعی سه مولفه تشکیل دهنده شخصیت افراد است لذا جوانان در انتخاب همسر باید به این مولفه ها توجه داشته باشند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان، ایمان، تقوا، خداترسی و راستگویی را از جمله ویژگی های مثبت شخصیتی دانست و یادآور شد: زن و مردی که تقوای الهی دارند، فرزندان باتقوا تربیت می کنند، زیرا تقوا بازدارنده انسان از گناه است و لذا جامعه از گناهان در امان می ماند.

    این کارشناس دینی، توجه به مادیات در تشکیل خانواده را خلاف معیارهای اسلامی ازدواج دانست و تصریح کرد: دین داری اصلی ترین معیار در انتخاب همسر است و چنین خانواده هایی منشا خبر و برکت برای جامعه هستند.

    آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مردم در انتخابات ها به ویژگی های نظام اسلامی توجه کنند، گفت: در دولت اسلامی خدمتگزاری، شایسته سالاری، کار جهادی، مردم مداری، قانونمداری و فسادگریزی وجود دارد و مسئولان با جناح بازی و اشرافی گری مبارزه می کنند.

    وی با تاکید بر لزوم نظارت هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه از سوی مردم در قبال دولت اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت اسلامی کارآمد است. مردم نیز باید دولت را از خود بدانند و خیرخواهانه نقد کنند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به دو برابر شدن نقدینگی کشور از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که نقدینگی باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود لذا مردم این مطالبه را از دولت داشته باشند که این حجم از نقدینگی در چه بخش هایی هزینه می شود.

    امام جمعه رشت، با اشاره به وضعیت اقتصادی نامطلوب کارگران، متذکر شد: دولتمردان در هفته دولت به گزارش عملکرد خود درباره وضعیت کارگران بیکار، کارخانجات ورشکسته، صنعت، کشاورزی، مسکن و… بپردازند.

    وی با بیان اینکه مردم نباید با کاغذبازی اداری خسته شوند، اظهار کرد: این مردم هوشمند هستند و همه چیز را درک می کنند لذا مسئولان با مردم صادقانه برخورد کنند تا موجب آرامش آنان شوند و حضورشان را در صحنه ببینند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان، انقلاب اسلامی را ثمره تلاش علما در زمان غیبت امام زمان(عج) دانست و یادآور شد: این انقلاب با زحمات فراوانی به بار نشسته و امروز به الگویی برای ملت های آزاده جهان تبدیل شده است لذا باید قدردان انقلاب باشیم و از آن دفاع کنیم.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35457

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *