×

رئیس اداره ارشاد لاهیجان: رسانه ها باید آزاد باشند و استقلال خود را حفظ کنند

  • کد نوشته: 35882
  • ۱۳۹۷-۰۶-۱۳
  • 114 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان گفت: رسانه ها نباید اقتدارگرایانه عمل کنند و باید مطالبه گر حقوق جامعه و در عین حال قانونگرا باشند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،نگار نادری روز یکشنبه در نشستی با نمایندگان رسانه های لاهیجان ، با اعلام حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از […]

    رئیس اداره ارشاد لاهیجان: رسانه ها باید آزاد باشند و استقلال خود را حفظ کنند
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان گفت: رسانه ها نباید اقتدارگرایانه عمل کنند و باید مطالبه گر حقوق جامعه و در عین حال قانونگرا باشند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،نگار نادری روز یکشنبه در نشستی با نمایندگان رسانه های لاهیجان ، با اعلام حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه های گروهی این شهرستان طبق قانون افزود: رسانه ها باید آزاد باشند و استقلال خود را حفظ کنند تا بتوانند به نقد بی طرفانه بپردازند.
    وی بر ساماندهی رسانه ها تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه های شهرستان باید ساماندهی شوند تا بتوانند گروه و تشکیلات داشته باشند و از قلم به عنوان امتیاز فرهنگی استفاده کنند.
    نادری یادآور شد: رسانه های گروهی اعم از فضای مجازی و رسانه های رسمی باید اخلاق رسانه ای را رعایت کنند و در نوشتن مطالب، به صحت وقوع اتفاق و یا رویداد اطمینان داشته باشند و به آبرو و حیثیت افراد حقیقی و حقوقی احترام بگذارند .
    همچنین در این نشست خالقی کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بر ضرورت توجه و اقدام سایت ها و پایگاه ها برای اخذ مجوز تاکید کرد و گفت: پایگاه های خبری فعال در فضای مجازی باید در سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت نام و برای اخذ مجوز اقدام کنند تا مورد حمایت قانونی قرار گیرند.
    وی تصریح کرد: با پایگاه های خبری فاقد مجوز بصورت مسالمت آمیز رفتار می شود ولی آنها نیز باید مجوز اخذ کنند تا فعالیت هایشان قانونی باشد و از نظر قضایی دچار مشکل نشوند.
    این نشست در راستای ارتقای نقش و جایگاه فرهنگی رسانه ها برگزار شد و شماری از خبرنگاران و مسئولان این رسانه ها و پایگاه های خبری، مشکلات و مسائل حوزه کاری خود را بیان کردند.
    شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35882

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *