×

۵دلیل مهمی که باید چای ایرانی بنوشیم

  • کد نوشته: 35991
  • ۱۳۹۷-۰۶-۱۵
  • 311 بازدید
  • ۰
  • طبق تحقیقات افرادی که روزانه حدود ۳ لیوان چای می نوشند ۲۱ درصد از سایر افراد کمتر در معرض سکته قلبی قرار دارند . به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، روابط عمومی سازمان چای کشور ۵ دلیل از مهمترین خواص چای ایرانی را اعلام کرد .  یکی از مهمترین این دلایل برای مصرف چای ایرانی ارمغان […]

    ۵دلیل مهمی که باید چای ایرانی بنوشیم
  • طبق تحقیقات افرادی که روزانه حدود ۳ لیوان چای می نوشند ۲۱ درصد از سایر افراد کمتر در معرض سکته قلبی قرار دارند .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، روابط عمومی سازمان چای کشور ۵ دلیل از مهمترین خواص چای ایرانی را اعلام کرد . 

    یکی از مهمترین این دلایل برای مصرف چای ایرانی ارمغان جلوگیری از پوسیدگی دندان است.چای ایرانی  منجر به بهداشت دهان و دندان می‌شود،زیرا به دلیل ترکیبات پلی فنولی در چای سیاه که از رشد آنزیم های باکتریایی جلوگیری می کند . 

    دلیل دوم برای توصیه به مصرف چای ایرانی برای داشتن قلبی بهتر و سالم‌تراست. طبق تحقیقات افرادی که روزانه حدود ۳ لیوان چای می نوشند ۲۱ درصد از سایر افراد کمتر در معرض سکته قلبی قرار دارند . 

    دلیل سوم مصرف چای ایرانی این است که چای یک آنتی اکسیدان است. و دلیل مهم بعدی وجود   پلی فنول و کاتچین موجود در چای باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان ها می‌شود .

    آخرین دلیلی که برای مصرف چای ایرانی عنوان شده است این است که آنتی اکسیدان فیتوکمیکال در چای باعث قوی و سالم ماندن استخوان ها شده و احتمال ابتلا آرتروز کاهش می‌یابد . 

    گیلان یکی از قطب‌های تولیدکننده چای کشور است . 

    چای ایران یکی از سالم ترین چای در دنیاست که از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود . 

    حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور در گفت و گو با ایسنا-منطقه گیلان، با بیان اینکه مصرف چای ایرانی حمایت از چایکاران ایرانی است، گفت: چای یکی از پرطرفدارترین نوشیدنیهای ایران است و مردم کشورمان تمایل فراوانی به مصرف چای داخلی دارند. 

    وی افزود: امسال ۲۰هزار تن چای در کشور تولید شد و خوشبختانه بازار فروش خوبی هم دارد.

    جهانساز ادامه داد: بخش از چای تولید شده داخلی فروش رفته و بخشی دیگر هم در دست کارخانه داران برای فرآوری ۶ماهه دوم سال است.

    رییس سازمان چای کشور تصریح‌کرد: چای داخلی با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رود و امسال قیمت نسبت به سال گذشته در درجه های مختلف کیفی هر کیلو ۲تا ۳هزار تومان افزایش یافته است.

    وی افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌‌هایی که در خصوص سالم بودن چای ایرانی داخلی شده است ،استقبال هموطنانمان از چای داخلی بیشتر شده است و استانهای  اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان ،فارس و… از مشتریان مهم چای گیلان محسوب می‌شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35991

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *