×

نماینده رودسر خواستار افزایش اعتبارات سدپلرود شد

  • کد نوشته: 36624
  • ۱۳۹۷-۰۷-۰۲
  • 234 بازدید
  • ۰
  • نماینده شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: شتاب گرفتن ساخت سدپلرود در شرق گیلان به اعتبارات بیشتری نیاز دارد. به گزارش گیل و دیلم ،اسدالله عباسی روز یکشنبه هنگام بازدید محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از این سد درحال احداث اظهار داشت: سدپلرود تاکنون بیش […]

    نماینده رودسر خواستار افزایش اعتبارات سدپلرود شد
  • نماینده شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: شتاب گرفتن ساخت سدپلرود در شرق گیلان به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

    به گزارش گیل و دیلم ،اسدالله عباسی روز یکشنبه هنگام بازدید محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از این سد درحال احداث اظهار داشت: سدپلرود تاکنون بیش از ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همه تلاش بر این است که ظرف یک سال آینده این سد بطور آزمایشی آبگیری شود و با توجه به قرارداد سال ۹۸تا ۹۹به بهره برداری کامل برسد.
    وی افزود:اعتبارات سد پلرود تا سال ۹۶ پرداخت شده است و باید بتوانیم کمبودها و کسری ها را با بازدید آقای نوبخت با بودجه کشور جبران کنیم .
    وی یادآورشد: برای تملک اراضی مردم در پشت سد حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پنج میلیارد تومان نیز اعتبار در سال گذشته اختصاص داده شده بود که باید برای سرعت بخشیدن به روندساخت این سد اعتبارات افزایش یابد.
    وی تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات برای راه جایگزین پشت سد، خرید اراضی باقیمانده و تملک زمین های مردم پرداخت خواهدشد .
    عباسی تاکید کرد: براساس تعهدات سال گذشته دولت ، ۳۵میلیارد تومان اعتبار سفر و ۲۰میلیارد هم مربوط به بودجه است که در مجموع ۵۵میلیارد تومان باید برای ساخت این سد پرداخت شود که هنوز این اعتبارات کاملا تخصیص پیدا نکرده است.
    نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش اظهارداشت: اعتبارات سال گذشته ( ۹۶) کامل پرداخت شد ولی در کل برای اعتبارات عمرانی در سال جاری مبلغ کم گذاشته شده است که باید تلاش کنیم که معادل سال گذشته یعنی ۳۵میلیارد تومان اختصاص یابد .
    وی تصریح کرد:در بودجه امسال ۱۴میلیارد تومان عتبار برای سد در نظر گرفته شده است که چون کاهش اعتبار داشته ایم باید با افزایش اعتبار این کمبودها جبران شود.
    وی ابراز امیدواری کرد اعتبارات بیشتری را تخصیص دهند تا فعالیت پروژه در همه حوزه ها فعال شده و شتاب بیشتری بگیرد تا این سد طبق قرارداد و بر اساس تعهداتی که داشته اند در سال ۹۸به بهره برداری برسد.
    سد پلرود با هدف تنظیم آب رودخانه و استفاده در جهت تأمین نیاز آبی بیش از ۳۳هزار هکتار از اراضی منطقه شامل بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری و در حدود ۱۳ هزار هکتار از باغ های چای، تأمین نیاز آب شرب هشت شهر لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله ، واجارگاه و رحیم آباد به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در سال و نیز تولید انرژی برق آبی با ظرفیت ۱۶ مگاوات در منطقه رحیم آباد رودسر در حال اجرا است.
    ارتفاع این سد یکصد متر و حجم مخزن آن ۱۳۲ میلیون مترمکعب است که قدرت تنظیم سالانه آن ۲۰۵ میلیون مترمکعب آب را دارد.

    منبع: ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36624

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *