×

روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت ضعیف است

  • کد نوشته: 36675
  • ۱۳۹۷-۰۷-۰۴
  • 137 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت مناسب و رضایتبخش نیست، گفت: پذیرفتنی نیست که در شهرستان رشت به عنوان مرکز استان از این فرصتی که دولت جهت رونق اشتغال فراهم کرده، کم بهره باشیم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، میرشمس مومنی‌زاده امروز در جلسه کارگروه اشتغال […]

    روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت ضعیف است
  • فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت مناسب و رضایتبخش نیست، گفت: پذیرفتنی نیست که در شهرستان رشت به عنوان مرکز استان از این فرصتی که دولت جهت رونق اشتغال فراهم کرده، کم بهره باشیم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، میرشمس مومنی‌زاده امروز در جلسه کارگروه اشتغال فرمانداری رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: گزارش حاصله از کمیته تخصصی اشتغال نشاندهنده این است که در اعطای تسهیلات اشتغالزایی دچار یک ضعف و عقب ماندگی هستیم.

    فرماندار شهرستان رشت افزود: پذیرفتنی نیست که در شهرستان رشت به عنوان مرکز استان از این فرصتی که دولت جهت رونق اشتغال فراهم کرده، کم بهره باشیم. ‌اعتقاد داریم اولویت نظام و دولت توجه به مسائل اقتصادی، ایجاد رونق اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری و تولید در جهت افزایش فرصت‌های شغلی است.

    وی گفت: شرایط داخلی و بین‌المللی به گونه‌ای است که به دنبال زنجیره‌ای از توطئه‌های سلطه جهانی برعلیه ملت بزرگ ایران امروز دچار یک جنگ اقتصادی حاضر در عرصه اقتصادی هستیم.

    مومنی‌زاده ادامه داد: در چنین شرایطی اولویت توجه به مسائل اقتصادی است لذا باید برای اشتغالزایی جوانان آینده ساز این کشور تلاش کنیم که از طریق حمایت از تولید و سرمایه گذاری و بهره مندی از طرح‌ تسهیلات اشتغالزایی دولت میسر می‌شود.

    فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: اگر از این فرصت به خوبی استفاده نکنیم، خدمت نکردیم بلکه خیانت کردیم؛ بخشودنی نیست که در چنین شرایط اقتصادی به این اولویت کم توجهی کنیم و در انجام مسئولیت سهل انگاری داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: باید با نگاه آسیب‌شناسانه و با هدف رفع موانع موجود و تسریع در چرخش اداری برای استفاده حداکثری از تسهیلات اشتغالزایی تلاش کنیم. در این مسیر مدیران موانع را بیان کنند و راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه دهند تا شاهد تحولات مثبت در ازائه تسهیلات باشیم.

    مومنی‌زاده با اشاره به نقش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، گفت: عملکرد بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات اشتغالزایی در بندرانزلی بسیار خوب بود اما عملکرد ضعیف آن در شهرستان رشت در پرداخت تسهیلات راضی کننده نیست و باید طرح‌های بیشتری داشته باشد.  

    فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت مناسب و رضایتبخش نیست، تصریح کرد: باید بخشداران ما فعال‌تر باشند، جلسات کارگروه مستمر و منظم برگزار شود تا بتوانیم با همکاری و تعامل شاهد تحول خوبی در این زمینه باشیم.

    وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیران بانک‌ها جهت حضور در جلسه، ادامه داد: اقتصاد و اشتغال برای نظام و دولت در اولویت قرار دارد، یکی از ملاک‌های ارزیابی ما میزان موفقیت در ارتباط با کارگروه اشتغال و جذب تسهیلات است براین اساس نیاز است تا همه فعال‌تر باشیم و موضوعات را با جدیت پیگیری کنیم.

    مومنی‌زاده تصریح کرد: نقش دستگاه‌های اجرایی نظیر جهادکشاورزی، تعاون، گردشگری و… مهم است تا وصول نتیجه، پرونده را پیگیری کنند. طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها تعیین تکلیف نشده که از مدیران شعب انتظار دارم این پرونده‌ها تعیین تکلیف شوند. 

    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36675

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *