×

رئیس پلیس راه گیلان: گیلان رتبه اول تصادف موتورسیکلت با عابران پیاده را دارد

  • کد نوشته: 37533
  • ۱۳۹۷-۰۷-۲۴
  • 100 بازدید
  • ۰
  • رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: این استان، رتبه اول تصادف موتور سیکلت سواران با عابران پیاده در کشور را دارد. به گزارش گیل و دیلم، سرهنگ حسین محمدپور عصر دوشنبه در چهاردهمین همایش طرح جامع آموزش ترافیک پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان که با شرکت موتور سیکلت سواران رضوانشهری در منطقه پونل این […]

    رئیس پلیس راه گیلان: گیلان رتبه اول تصادف موتورسیکلت با عابران پیاده را دارد
  • رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: این استان، رتبه اول تصادف موتور سیکلت سواران با عابران پیاده در کشور را دارد.

    به گزارش گیل و دیلم، سرهنگ حسین محمدپور عصر دوشنبه در چهاردهمین همایش طرح جامع آموزش ترافیک پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان که با شرکت موتور سیکلت سواران رضوانشهری در منطقه پونل این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: این استان همچنین بعد از فارس، رتبه دوم فوتی ها بعد را دارد و طبق اعلام پزشکی قانونی، بالای ۷۰ درصد از تصادفات فوتی، ناشی از وارد شدن ضربه به سر می باشد.
    وی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون و کاهش حوادث جاده ای نیازمند کمک همه اقشار جامعه هستیم، ادامه داد: طی سال گذشته، تعداد ۶۶۷ نفر در حوادث جاده ای داخل این استان جانشان را از دست دادند و در همین مدت، آمار تلفات جاده ای کل کشور بیش از ۱۶ هزار نفر است.
    به گفته رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان، آمار تصادفات جاده ای منجر به فوت طی سال ۸۴ در کل کشور بیش از ۲۸ هزار نفر بود که با مقایسه این میزان نسبت به سال گذشته، در می یابیم که موضوع آموزش و فرهنگ سازی نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.
    وی به تأثیر کلاه ایمنی در کاهش تلفات جاده ای برای راکبان موتور سیکلت نیز اشاره کرد و گفت: راکبان موتور سیکلت بیشترین میزان تصادفات جاده ای را دارند و رعایت قوانین و گذاشتن کلاه ایمنی در کاهش حوادث بسیار موثر است.
    سرهنگ محمدپور یادآور شد: از ۶۶۷ نفر فوتی ناشی از تصادفات جاده ای سال گذشته این استان، ۵۴۵ نفر در خارج از شهرها جان باخته اند که از همین میزان ۶۵ درصد بر اثر برخورد موتور سیکلت با عابر پیاده بوده است.
    معاون فرماندار رضوانشهر نیز در سخنانی، رعایت فرهنگ ترافیک را یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی دانست و بیان داشت: همیشه موتور سیکلت نقش عمده ای در افزایش آمار تصادفات دارد و برای کنترل و کاهش این گونه حوادث باید بستر سازی و زمینه آموزش در جامعه فراهم شود.
    ابراهیم چراغی افزود: با وجود دارا بودن غنی ترین تمدن، متاسفانه در حوزه فرهنگ ترافیکی جایگاه مطلوبی نداریم و شنیدن اخبار و حوادث تلفات جاده ای همه ما را نگران می کند.
    وی به لزوم هم افزایی و هماهنگی مسئولان دستگاه های دخیل در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از کمربند ایمنی تبدیل به فرهنگ در جامعه شد چرا که دستگاه های مرتبط به رسالت خود در این مهم عمل کردند بنابراین افزایش فرهنگ ترافیکی باید دغدغه ای برای متولیان باشد تا خروجی مناسبی را شاهد باشیم.
    شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و امور حمل و نقل اغلب مردم مناطق روستایی با استفاده از موتورسیکلت انجام می شود.

    منبع: ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=37533

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *