×

پوشش جنگلی مهم‌ترین عامل بروز حوادث کوهنوردی در کوهستان‌های گیلان است

  • کد نوشته: 37825
  • ۱۳۹۷-۰۷-۳۰
  • 54 بازدید
  • ۰
  • رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان با اشاره به حضور کوهنوردان غیربومی برای صعود به قله‌های گیلان در نیمه دوم سال گفت: شرایط نامناسب آب و هوایی و وجود پوشش جنگلی در کوه‌های گیلان از جمله مهم‌ترین عوامل خطرآفرین است. به گزارش گیل و دیلم، مصطفی قامتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره […]

    پوشش جنگلی مهم‌ترین عامل بروز حوادث کوهنوردی در کوهستان‌های گیلان است
  • رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان با اشاره به حضور کوهنوردان غیربومی برای صعود به قله‌های گیلان در نیمه دوم سال گفت: شرایط نامناسب آب و هوایی و وجود پوشش جنگلی در کوه‌های گیلان از جمله مهم‌ترین عوامل خطرآفرین است.

    به گزارش گیل و دیلم، مصطفی قامتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل صعودهای تخصصی کوهنوردان اظهار داشت: پاییز و زمستان فصل صعود تخصصی کوهنوردان است.

    رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان با اشاره به حضور کوهنوردان استان‌های دیگر برای صعود به قله‌های گیلان عنوان داشت: برای جلوگیری از بروز حادثه برای این کوهنوردان، راهنماهای بومی با آن‌ها همراه می‌شوند.

    قامتی شرایط نامناسب آب و هوایی و وجود پوشش جنگلی در کوه‌های گیلان را از جمله عوامل خطرآفرین دانست و تصریح کرد: کوهنوردی در نیمه دوم سال نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی و دارا بودن تجهیزات حرفه‌ای است.

    رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان با اعلام اینکه کوهنوردان غیرگیلانی باید در هنگام صعود به قله‌های گیلان آمادگی مواجه با شرایط غیرمترقبه را داشته باشند افزود: شرایط آب‌ و هوایی در نیمه دوم سال ثبات نداشته و همواره در حال تغییر است.

    با تاکید بر لزوم گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی و استفاده از تجارب متخصصان برای انجام صعود در نیمه دوم سال افزود: همراه داشتن پوشاک متناسب با فصل، GPS، قطب‌نما، تلفن‌همراه، چراغ قوه و کیف کمک‌های اولیه نخستین لازمه کوهنوردی در این ایام است.

    وی بی‌توجهی به تغییرات جوی و غفلت کردن از آن‌ها را عامل گرفتار شدن در دام حوادث کوهستانی دانست و خاطرنشان کرد: تغییر وضعیت جوی و شرایط محیطی کوهستان از جمله اصلی‌ترین خطرات کوهنوردی در نیمه دوم سال است.

    قامتی با اعلام اینکه تغییرات جوی گاهی به آرامی و گاهی با سرعت بالا انجام می‌شود عنوان داشت: راهنمایان بومی با همکاری کارگروه راهنمایان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان ساماندهی می‌شوند.

    وی با اعلام اینکه راهنمایان بومی و فنی این مجموعه همواره آماده راهنمایی گروه‌های کوهنوردی هستند خاطرنشان کرد: حفظ آرامش و کمک گرفتن از نیروهای امدادی نخستین کاری است که کوهنوردان در هنگام بروز حادثه باید انجام دهند.

    رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان تصریح کرد: کوهنوردان می‌بایست از انجام فعالیت‌های بی‌نتیجه و خسته‌کننده در هنگام بروز حادثه جلوگیری کرده و به جز در مواقع ضروری از وسایل ارتباطی استفاده نکنند.

    منبع: تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=37825

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *