×

عاقبت پروژه ۱۷ ساله پل کابلی آستانه‌اشرفیه: تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه نیازمند اعتبارات کشوری است

  • کد نوشته: 39475
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۲
  • 136 بازدید
  • ۰
  • عملیات اجرایی پل کابلی آستانه‌اشرفیه از اواخر سال ۱۳۸۰ با برآورد مالی افزون بر ۶ میلیارد تومان آغاز شد و امروز پس از ۱۷ سال هنوز به پایان نرسیده و به گفته مسؤولان استانی نیاز به اعتبارات کشوری دارد و نمی‌توان برای تکمیل و احداث آن به اعتبارات استانی امیدوار بود. به گزارش گیل و […]

    عاقبت پروژه ۱۷ ساله پل کابلی آستانه‌اشرفیه: تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه نیازمند اعتبارات کشوری است
  • عملیات اجرایی پل کابلی آستانه‌اشرفیه از اواخر سال ۱۳۸۰ با برآورد مالی افزون بر ۶ میلیارد تومان آغاز شد و امروز پس از ۱۷ سال هنوز به پایان نرسیده و به گفته مسؤولان استانی نیاز به اعتبارات کشوری دارد و نمی‌توان برای تکمیل و احداث آن به اعتبارات استانی امیدوار بود.

    به گزارش گیل و دیلم، علی اوسط اکبری مقدم عصر امروز در بازدید از روند ساخت پل کابلی آستانه‌اشرفیه لازمه تکمیل این پل را دریافت اعتبارات لازم دانست و اظهار کرد: پل سفیدرود یکی از پل‌های مهم و بزرگ استان گیلان است که باید با دریافت اعتبارات لازم هرچه سریع‌تر احداث شود.

    وی با اذعان به اینکه از نمی‌توان از ردیف اعتبارات استانی برای احداث این پل بودجه‌ای تعیین کرد گفت: اگر تا هفته گذشته امیدی برای دریافت اعتبار استانی برای تکمیل پل وجود داشت دیگر امکان این کار وجود ندارد لذا باید فکری برای حل این موضوع کرد.

    معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه لازمه احداث پل کابلی را دریافت اعتبارات لازم از کشور است تصریح کرد: ازلحاظ تأمین منابع در استان از ما کاری برنمی‌آید لذا از نمایندگان‌ می‌خواهیم با برآورد دقیق بودجه این مبلغ را از طریق سازمان برنامه بودجه به دست بیاورند.

    اکبری مقدم افتتاح پل کابلی آستانه‌اشرفیه را افتخاری برای استان عنوان کرد و افزود: افتتاح این پل از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان است لذا از همه مسؤولان می‌خواهیم برای احداث این پل از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

    *دولت وعده‌های خود را برای احداث پل کابلی محقق کند

    محمدرضا نازک‌کار در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور؛ کارکنان احداث پل در این مکان شبانه‌روز برای احداث تلاش می‌کنند تا آرزوی مردم این خطه برآورده شود.

    وی با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه گفت: به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی در کشور و با توجه به محدودیت‌هایی که ازلحاظ مالی داریم مجبوریم به‌صورت آهسته و بخش به بخش این پل را تکمیل کنیم.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با اذعان به اینکه احداث این پل در سال ۸۹‌ با ردیف بودجه سازمان راهداری آغازشده بود خاطرنشان کرد: برای نخستین بار فعالیت برای نوسازی این پل آغاز شد اما ردیف بودجه مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده و با ردیف بودجه سازمان راهداری شروع به فعالیت کرد.

    نازک‌کار لازمه تکمیل این پل را محقق شدن وعده‌های دولت دانست و افزود: پروژه احداث این پل ازجمله پروژه‌های شناسنامه‌دار در کشور است لذا اگر دولت و سازمان برنامه بودجه به وعده‌های خود عمل کند این پل احداث خواهد شد.

    *اعتبار ۶ میلیارد تومانی موردنیاز برای احداث پل کابلی آستانه‌اشرفیه

    فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز با ابراز امیدواری برای تحقق اجرای وعده معاون‌ پشتیبانی سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور اظهار کرد: هفته گذشته مهندس رمضان پور به همراه نماینده شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی یک بازدید از پل به عمل‌آورند و در آنجا وعده‌هایی از سوی آقای رمضان پور داده شد که امیدواریم این امر محقق شود.

    وی با اشاره به میزان اعتبارات لازم برای تکمیل پل کابلی گفت: ما برای احداث این پل به مبلغی حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که با رایزنی‌های دوستان‌ این امر به‌زودی محقق خواهد شد.

    رحیم حیدری گلرودباری با اذعان اینکه اداره راه و شهرسازی کارفرمای این پل است بیان کرد: اعتبار اولیه در نظر گرفته‌شده برای ساخت پل جدید ۱۳ میلیارد تومان بوده است و به مرز ۱۶ تا ۱۷ میلیارد تومان نیز می‌رسد‌‌.

    فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه احداث پل کابلی موجب رونق گردشگری در شهرستان می‌شود گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های گوناگونی است که باید به آن توجه شود لذا از همه مسؤولان می‌خواهیم با همدلی برای تکمیل این پل تلاش کنند‌.

    به گزارش گیل و دیلم، پل کابلی شهرستان آستانه‌اشرفیه با یک دهنه ۱۵۹ متری در حال ساخت از نوع پل‌های کابلی با شکل و شمایل کشتی بزرگ است که می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری و زیباسازی در گیلان باشد؛ اما عملیات اجرایی این پل از اواخر سال ۱۳۸۰ با برآورد مالی افزون بر ۶ میلیارد تومان آغاز شد و امروز پس از ۱۷ سال هنوز به پایان نرسیده است.

    منبع: فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39475

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *