×

هر سال روز رشت شاهد حاشیه‌ها هستیم

  • کد نوشته: 39563
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۴
  • 158 بازدید
  • ۰
  • رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت گفت: هر سال در برنامه های روز رشت شاهد حاشیه ها هستیم. به گزارش گیل و دیلم، حجت جذب در خصوص برگزاری روز رشت گفت: برگزاری برنامه های روز رشت تنها وظیفه شهرداری نیست و دیگر ادارات و متولیان فرهنگی نیز باید به مدیریت شهری کمک کنند. وی […]

    هر سال روز رشت شاهد حاشیه‌ها هستیم
  • رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت گفت: هر سال در برنامه های روز رشت شاهد حاشیه ها هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم، حجت جذب در خصوص برگزاری روز رشت گفت: برگزاری برنامه های روز رشت تنها وظیفه شهرداری نیست و دیگر ادارات و متولیان فرهنگی نیز باید به مدیریت شهری کمک کنند.

    وی افزود: اگر مقایسه ریالی هزینه کردهای برنامه های روز رشت و دیگر شهرها انجام شود، می بینییم درآمد ۶ ماهه ارزش افزوده مشهد با بودجه رشت برابری می‌کند.

    *شهرداری در شرایط مالی خوبی نیست

    رئیس کمیسیون بودجه ادامه داد: شهرداری در شرایط خوب مالی نیست و بهتر است بجای تعدد برنامه ها، یک برنامه جامع و در یک روز اجرا کنید و از ظرفیت اسپانسرها استفاده شود.

    وی خواستار مشخص شدن جزییات هزینه های پیشنهادی شد و تصریح کرد: هرسال در برنامه های روز رشت شاهد حاشیه ها هستیم.

    جذب ضمن اینکه برای برنامه های روز رشت، نمایندگان برخی دستگاه های متولی مثل سپاه و ارشاد هم برای همکاری دعوت شوند و اینگونه نباشد که دیگر متولیان مشارکت نکنند .

    فرهام زاهد عضو دیگر شورای شهر رشت در خصوص برگزاری روز رشت با بیان اینکه درباره روزی حرف میزنیم که نسبت به آن تعصب داریم،گفت: در شرایطی که بودجه ماهانه سازمان فرهنگی و زیباسازی پرداخت نمی‌شود، اجرای برنامه های روز رشت به سختی پیش خواهد رفت.

    *ریز برنامه‌ها همراه با هزینه های روز رشت ارائه نمی‌شود

    وی با انتقاد از عدم ارائه ریز برنامه‌ها همراه با هزینه آن اضافه کرد: وقتی هنوز نمی‌دانید چقدر می توانید اعتبار دریافت کرده و با هنرمندان به چه نحوی حساب کنید، بهتر است برنامه اجرا نکنید.

    عضو شورا افزود: با کدام پول و کدام تعهد قرار است چنین برنامه هایی اجرا شود. اکنون اعتبار مدیران شهرداری بدلیل بدهی های قبلی بین هنرمندان کاهش یافته است و با شرایط تورم کشور هرسال توان اجرای برنامه‌های خوب در شهرداری کاهش می‌یابد.

    وی پیشنهاد داد: بجای تعدد برنامه ها، یک المان و نماد روز رشت ساخته شود و با حضور مردم و مسئولان بهره برداری شود.

    زاهد با اشاره به کاهش صدور پروانه و عدم تحقق بودجه شهرداری خاطرنشان کرد: با این شرایط درآمدی، امکان اجرای برنامه‌های خوب نیست. مدیران یا به این شکل برنامه نیاورند و یا با تمام جزیبات سین برنامه ها را ارایه دهند. باید ستادی برای روز رشت تشکیل دهید و برای هر موضوع خارج از تقویم، از فردای روز رشت هر سال، برای روز رشت سال بعد برنامه ریخت. برای تک تک اعضای ستاد باید کار تعریف شود. جزییات برنامه روز رشت ارائه شده به شورا مشخص نیست.

    *بر اساس توان شهرداری باید برنامه بگذارید

    زاهد افزود: اگر قرار است برنامه بگذارید و هنرمندان و کسبه دچار مشکل شوند و ۳ سال دنبال دستمزد خود بدوند، شان مدیریت شهری بیشتر پایین می آید. بنابراین مبتنی بر واقعیات جامعه و توان شهرداری برنامه بگذارید و برای موضوعات مشخصی که برای ما اهمیت دارد اعم از ایام ملی، محلی و مذهبی، یک ستاد تشکیل شود و در طول سال برای این مناسبت ها برنامه بریزد.

    عضو شورا تصریح کرد: موضوعاتی که در کمیسیون ها مطرح می‌شود، توسط مدیران یادداشت می‌شود ولی برای اجرا پیگیری نمی شود. برای موضوعات مطرح شده راهکار پیدا کنید.

    وی افزود: تاکید می‌کنم شهرداری توان مالی اجرای برنامه های ارائه شده را ندارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39563

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *