×

مدیرکل راهداری گیلان: برداشت بی رویه از رودخانه ها، عامل وقوع سیل است

  • کد نوشته: 39825
  • ۱۳۹۷-۰۹-۲۰
  • 63 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اشاره به تغییر وضعیت رودخانه ها و افزایش عمق آنها پس از وقوع هر سیل، برداشت بی رویه از شن و ماسه رودخانه ها را یکی از عوامل وقوع سیل در اثر بارندگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها عنوان کرد. به گزارش […]

    مدیرکل راهداری گیلان: برداشت بی رویه از رودخانه ها، عامل وقوع سیل است
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اشاره به تغییر وضعیت رودخانه ها و افزایش عمق آنها پس از وقوع هر سیل، برداشت بی رویه از شن و ماسه رودخانه ها را یکی از عوامل وقوع سیل در اثر بارندگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها عنوان کرد.

    به گزارش گیل و دیلم ، نازک کار عصر دوشنبه در نشست مشترک مسئولان شهرستان های فومن و صومعه سرا ، با اشاره به درگیر شدن ۱۲ شهرستان در زمان وقوع سیل افزود: آماده پرداختن به مشکلات ناشی از سیل هستیم و با بهره گیری از تمام ظرفیت ها، برای رفع مشکلات اقدام می کنیم؛ هرچند در این میان، محدودیت منابع و گستردگی حوادث گاهی به کندی عملیات اجرایی منجر شده است.
    وی در پاسخ به موارد مطرح شده توسط فرماندار فومن در خصوص جبران خسارات ناشی از سیل ادامه داد: اقدامات متعددی برای جبران خسارات در شهرستان فومن انجام شده که نصب پل موقت در قلعه رودخان از این جمله است و پل کلفت با اعتبار اولیه پنج میلیارد تومان نیز هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و پیگیری ساخت دائمی آن همچنان ادامه دارد.
    نازک کار با اشاره به انجام مرحله مطالعه برای پل های دیگر شهرستان از جمله سیدآباد و پیشده اعلام کرد که به زودی پیمانکاران این پروژه ها معرفی خواهند شد.
    وی با اشاره به نزدیک بودن زمان پایان پروژه روشنایی مسیر ورودی فومن که کمبود نقدینگی از دلایل تاخیر آن بود، بر تعهدات این اداره کل برای تسریع در اتمام این پروژه تأکید کرد و از تکمیل آن در آینده نزدیک خبر داد.
    مدیرکل راهداری استان در رابطه با ایجاد رمپ دسترسی دانشگاه آزاد به اتوبان افزود: پس از هماهنگی های آتی و تغییرات در نقشه فعلی، امکان احداث رمپ پس از اعمال تغییرات مورد نظر اداره کل راهداری ممکن خواهد بود.
    وی با اشاره به تغییر وضعیت رودخانه ها و افزایش عمق رودخانه ها پس از وقوع هر سیل، برداشت بی رویه از شن و ماسه رودخانه ها را یکی از عوامل وقوع سیل در اثر بارندگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها عنوان کرد.
    نازک کار با اعلام این که در حال حاضر ۱۶ هزار دستگاه پل در استان در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد، به گستردگی تعهدات و فعالیت این اداره کل اشاره کرد.
    وی پیشنهاد داد: حمل سنگ های وزنی با مساعدت دستگاه های دیگر در تهیه و تأمین خودرو برای جابجایی آنان، سریع تر انجام خواهد شد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد که تزئین حاشیه راه میان دو شهرستان فومن و ماسوله تحت عنوان مبلمان حاشیه راه قابل تأمین اعتبار خواهد بود و فرصت های بدیعی برای توسعه این مسیر فراهم می شود اما مشروط به حل و فصل بحث اولویت دار زهکش و دفع آب های سطحی خواهد بود.
    وی همچنین درخصوص نامگذاری مسیر تولم شهر به فومن نیز اعلام کرد که این مسأله با طرح در مراجع مافوق قابل اجراء خواهد بود.
    نازک کار در پایان در پاسخ به مطالبه ایمن سازی پل های آبنما افزود: این گونه پل ها به طور ماهوی برای عبور آب طراحی شده و تنها راه حل این است که به جای آنان پل های جدیدی احداث شود که مستلزم انجام مطالعات فنی خواهد بود.
    شهرستان های فومن و صومعه سرا در غرب استان گیلان قرار دارند.

    منبع:ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39825

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *