×

یادداشت گیل و دیلم؛ گنه کرد دربلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری

  • کد نوشته: 40254
  • ۱۳۹۷-۱۰-۰۳
  • 72 بازدید
  • ۰
  • گیل و دیلم ؛ حقیقتا حادثه فوت دانش آموزان معصوم زاهدان آنقدر دردناک بودکه دل پرخون همه مردم ایران اسلامی رابه دردآورد و همه مردم به برکت وجود شبکه های اجتماعی پی به چندوچون قضیه بردند. دیگرشرایط مثل سال ۸۵ نیست که ۸ نفر از دانش اموزان مدرسه “درودزن” طعمه آتش سوزی قرار گرفتند. و […]

    یادداشت گیل و دیلم؛ گنه کرد دربلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری
  • گیل و دیلم ؛ حقیقتا حادثه فوت دانش آموزان معصوم زاهدان آنقدر دردناک بودکه دل پرخون همه مردم ایران اسلامی رابه دردآورد و همه مردم به برکت وجود شبکه های اجتماعی پی به چندوچون قضیه بردند. دیگرشرایط مثل سال ۸۵ نیست که ۸ نفر از دانش اموزان مدرسه “درودزن” طعمه آتش سوزی قرار گرفتند. و تا ۱۵ روز کسی خبردار نشد… در این ۱۵روز کافی بود تا مسئولین هزار و یک بهانه پیدا کنند برای فرار از بار مسئولیت ‌و تراشیدن دلیل برای آتش سوزی.
    در ابتدا با خود گفتم با وجود شبکه های اجتماعی دیگر شاید نیازی به تحلیل امثال بنده نباشد اما گویا چند روزیست قلم داخل جیبم احساس ناراحتی می کند و من را هم مقصر وقوع چنین حادثه هایی می داند… پرسیدم ای قلم می دانی که تنها همدمم تویی و من و تو دوستدار هم هستیم… گناه من در این بین چیست . گفت: نمی بینی مگر اتش سوزی در زاهدان چهار فرزند دلبند ایرانی را از ایران گرفت؟! این نوباوگان چشم از دنیا بستند. دادستان زاهدان عاملان واقعه را شناسایی کرد و مدیر و معلم مدرسه مقصر شناخته شده و بازداشت شدند. قلم گفت:
    من هم شما را مقصر می دانم چون دیواری کوتاه تر از شما پیدا نمی کنم .بگذار مردم،همه بدانند اینجا کسی به کسی نیست و می شود هرکس را به به هر بهانه مقصر و مقصران اصلی را وانهاد . قلم برایم توضیح داد اگر امکانات استانداردسازی گازی فراهم نباشد لابد این گناه مدیر و معلم مدرسه است!!
    ایا معلم و مدیر بایستی ازجیب خود امکانات را فراهم کنند؟اگر فضای مدرسه با همان حداقل امکانات همچون بخاری قطره ای یا چراغ نفتی گرم نشود آیا نمی گویند این بخاری و چراغ برای چه هستند؟
    وظیفه مدیرکل تجهیز و نوسازی چیست ؟ اگر قرار باشد معلم دستگیر شود پس با مدیرکل و تجهیز و نوسازی چه کردند؟
    در این میان وظیفه مدیرکل آموزش و پرورش و وزیر این وزارتخانه چیست؟
    نقش نمایندگان مجلس در فراهم آوردن امکانات برای مدارس چیست؟
    چرا با وجود برخورداری از مقام دوم در دنیا از ذخایر ثابت گاز طبیعی هنوز ۵ درصد از ۸۰۰ هزار نفری زاهدان گاز لوله کشی دارند؟!!
    اقایان مسئول لطفا بفرمایید سرانه اختصاص یافته برای دانش اموزان مدارس چقدراست؟
    تفاوت سرانه دانش آموزی ما با دیگر کشورهای توسعه یافته چه مقدار می باشد؟!
    امروز چه کسانی مدارس را نگهداری می کنند دولت یا مردم؟
    جایگاه معلم در پیشگاه دین ما و مسئولین امروز چه تفاوتی دارد.
    والبته صدها سوال دیگرکه در این مقال نمی‌گنجد به این سوالات باید افزود…
    تا وقتی دستورالعمل از سوی وزارتخانه اموزش و پرورش صادر می شود که استفاده از بخاری نفت سوز ممنوع است و در صورت بروز حادثه مدیر و معلم مقصر شناخته می شوند اما هنوز منطقه فاقد گازکشی می باشد دستورالعمل در چه جایگاهی قراردارد؟ و در این بین مدیران مدارس چه باید کند؟ مگر وظیفه مدیر تامین امکانات مدرسه از جیب شخصی است؟استعفای مدیر منطقه چه معنایی دارد اگر قرار باشد کسی استعفا دهد این مدیرعامل تجهیز و نوسازی و آموزش وپرورش است که باید استعفا دهد. بی شک تصمیمات گرفته شده در این راستا فقط نشانگر پاک کردن صورت مسئله است.
    در خبرها آمده است که هلال احمر زاهدان هزینه استاندارد شدن وسایل گرمایشی را برعهده گرفته است و سوال بزرگ اینجاست. که اگر پول بود چرا تا پیش از این ، این کار انجام نشد؟
    ۲۰ الی۳۰ درصد وسایل گرمایشی مدارس ما هنوز نفت سوز است جایگاه دستورالعمل وزارتخانه مبنی بر استاندار کردن وسایل گرمایشی در این گونه مدارس چیست؟
    اگر به آتش سوزی مدارس در گذشته از پیرانشهر،شفت،چهارمحل بختیاری ،شین آباد تا زهدان بنگریم همه و همه بخاطر نفت سوز بودن بخاری این گونه مدارس بوده است.
    پس در این زمان با توجه به برکت اطلاعات به روز مردم باید مقصران اصلی بازداشت شده یا استعفا دهند نه معلمی که غیر از خاموش کردن اتش کار دیگری نمی توانست انجام دهد .بسیاری از قوانین در اموزش و پرورش نیازمند اصلاح هستند که موجب عدم رعایت عدالت شده است قوانینی همچون برای معلمان خانم فاقد شوهر دو سال حق عائله مندی پرداخت می کند بعد عنوان می کند اتخاذ چنین تصمیمی محلی از اشتباه است معلوم است که کسی ازدواج نکرده نباید حق عائله مندی دریافت کند.
    یا کسانی که کنار دریا به تدریس مشغولند حق نوار ساحلی دریافت می نمایند اما معلمی که فاصله محل تدریس او با شهر صد کیلومتر است با کسی که در خود شهر می باشد، تفاوتی ندارد….

    علی علی پور نیاول
    ۱۳۹۷/۱۰/۰۲

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40254

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *