×

خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های گذشته انجام می شود

  • کد نوشته: 40568
  • ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • 171 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: کشاورزان چایکاران به شایعات توجه نکنند؛ خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های گذشته، در فصل پیش رو نیز انجام می گیرد و مقدمات کار فراهم شده است. به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: ردیف اعتباری خرید تضمینی برگ سبز […]

    خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های گذشته انجام می شود
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: کشاورزان چایکاران به شایعات توجه نکنند؛ خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های گذشته، در فصل پیش رو نیز انجام می گیرد و مقدمات کار فراهم شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: ردیف اعتباری خرید تضمینی برگ سبز چای در قانون بودجه کشور لحاظ و در ردیف ۹ لایحه ، ۱۵۰میلیارد تومان برای سازمان چای در نظر گرفته شده است.
    وی اظهار داشت: مقدمات کار نیز فراهم شده و دفترچه های چایکاران صادر و از هفته آینده در اختیار آنان قرار می گیرد و توزیع نهاده ها نیز طی سال جاری به تعاونی های چایکاران واگذار شده است .
    وی از چایکاران خواست به شایعات توجه نکنند و با انجام عملیات بهزراعی باغ های چای را برای برداشت سال آینده آماده نمایند.
    جهانساز خاطرنشان کرد: دولت هر ساله مبلغ قابل توجهی برای خرید برگ سبز چای پرداخت می کند که در فصل زراعی گذشته (سال ۹۶ – ۹۷) ۱۲۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان در این خصوص پرداخت کرد و این پرداخت ها همچنان ادامه خواهد داشت.
    وی سهم کارخانه های چایسازی را نیز در فصل زراعی گذشته بابت بهای برگ سبز به چایکاران ۹۳میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: سازمان چای، یک سازمان تخصصی و برای حمایت از چایکاران تاسیس شده و متولی اصلی چای در کشور محسوب می شود و حل مشکلات چای و چایکاری و حمایت از صنعت چای در دستور کار آن قرار دارد و از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.
    ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای در دو استان گیلان و مازندران وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
    برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در مهرماه هر سال پایان می یابد و کشاورزان باید عملیات بهزراعی در باغات چای را در فصل پاییز و زمستان برای برداشت مناسب برگ سبز انجام دهند.
    لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و به عنوان پایتخت چای ایران شناخته می شود و سازمان چای کشور در این شهرستان قرار دارد. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40568

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *