×

رشت شهر خسته از طبیب! بهراد ذاکری رکورددار آبستراکسیون شورای پنجم شد/ دیر آمد و زود رکورد زد

  • کد نوشته: 41140
  • ۱۳۹۷-۱۰-۲۶
  • 169 بازدید
  • ۰
  •   مدت زیادی نیست که بهراد ذاکری به عنوان عضو علی البدل وارد شورای اسلامی شهر رشت شده است اما همین مدت کوتاه برای او کافی بود تا یک تنه به اندازه چندین عضو و بارها و بارها جلسه را از حد نصاب خارج کند و یا رفتارهای تنش آمیزی از خود نشان دهد. گیل […]

    رشت شهر خسته از طبیب! بهراد ذاکری رکورددار آبستراکسیون شورای پنجم شد/ دیر آمد و زود رکورد زد
  •  

    مدت زیادی نیست که بهراد ذاکری به عنوان عضو علی البدل وارد شورای اسلامی شهر رشت شده است اما همین مدت کوتاه برای او کافی بود تا یک تنه به اندازه چندین عضو و بارها و بارها جلسه را از حد نصاب خارج کند و یا رفتارهای تنش آمیزی از خود نشان دهد.

    گیل و دیلم– مدت زیادی نیست که بهراد ذاکری به عنوان عضو علی البدل وارد شورای اسلامی شهر رشت شده است اما همین مدت کوتاه برای او کافی بود تا یک تنه به اندازه چندین عضو و بارها و بارها جلسه را از حد نصاب خارج کند و یا رفتارهای تنش آمیزی از خود نشان دهد.

    ذاکری پیش از ورود به شورا، حضور جلال الدین محمد شکریه را با توجه به حضور در اتاق اصناف کشور و قوانین جدید حضور در شوراها غیر قانونی می دانست و از آنجا که نام ذاکری نیز در لیست امید به چشم می خورد انتظار حمایت از سوی رمضانپور، حاجی پور و زاهد را داشت تا با حمایت از او موجب تسریع استعفای شکریه و حضورش در شورا شوند اما از آنجا که سه عضو دیگر لیست امید تلاشی برای حضور زودهنگام ذاکری در شورا نشان ندادند دور از ذهن نبود که از همان زمان،حضور ذاکری را مساوی با تقابل با این سه عضو بدانیم.

    همانطور که شهروندان رشت می دانند سرانجام جلال الدین شکریه از شورا رفت و بهراد ذاکری به عنوان عضو علی البدل وارد شورا شد. مطابق پیش بینی ها او در نقطه مقابل سه عضو دیگر لیست امید قرار گرفت و از انتخاب هیئت رئیسه تا انتخاب شهردار، در بیشتر تصمیمات شورایی حتی اگر همراه همیشگی طیف مقابل محسوب نشود اما همواره به عنوان فرد مخالف با سه عضو لیست امید معرفی شد. 

    ذاکری در پروسه انتخاب شهردار حامی گزینه های متعددی دیده شد. گاه صحبت از فاطمه مقیمی به میان می آمد و گاه جمشید رسایی؛ و البته قلبش هم می گفت باید به بهزاد نیک فهم رای دهد. یکبار از صوفی نام می برد و یکبار هم از گوشه و کنار به طور غیر رسمی شنیده می شد که به مسعود موسوی هم بی میل نبوده است.

    بهراد ذاکری حتی اگر در کلام انکار کند در عمل همراه با طیفی شد که شعار گزینه ملی می داد اما همچنان نیم نگاهی به حضور مجدد ثابت قدم داشت و هیچگاه در معرفی یک چهره ملی تمام عیار موفق نبود تا بدین ترتیب به نظر برسد ذاکری بیش از آن که اعتقاد به گزینه خاصی داشته باشد شاید ترجیح می دهد با گزینه معرفی شده از سوی طیف شش نفره و به ویژه سه عضو لیست امید مخالفت کند و گاهی هم هزینه تراشی سیاسی کند!

    به هرترتیب او یکی از اعضایی بود که با خروج از جلسات به همراه شیرزاد و رسولی بیشترین سهم در به تاخیر افتادن انتخاب شهردار و شش ماه معطلی شهر رشت را داشت و در مرحله نخست انتخاب شهردار در سال جاری هر بار به نحوی آبستراکسیون کرد اما به همین رکورد قانع نبود و چندی پس از انتخاب شهردار نیز شب گذشته جلسه را ترک کرد تا به تنهایی رکورددار آبستراکسیون دوره پنجم شورا شود.

    درگیری لفظی چندی پیش او با یکی دیگر از اعضای شورا و مخالفت های دائمی او با سه عضو دیگر لیست امید همه و همه بر فضای تنش آمیز شورای پنجم افزوده است و بر خلاف شعار انتخاباتی اش که گفته بود شهر خسته طبیب می خواهد باید گفت این پزشک و عضو تازه کار شورا نه تنها نتوانسته است مرهمی بر زخم های این شهر خسته باشد بلکه شعله های آتش تقابل را نیز در شورا شعله ور تر کرده است!

    امیدواریم در ادامه مسیر، بهراد ذاکری به جای انکار رفتار لجبازگونه خود، در راستای ایجاد فضای آرام و کمک به شهردار منتخب گام بردارد و در نگاه خود برتر بینانه نسبت به برخی اعضای شورا که مانعی برای عبور از فضای تنش آمیز خواهد بود تجدید نظر نماید.

    منبع خبر : حرف تازه

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=41140

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *