×

صادرات چای داخلی بارقه امید برای بهترشدن وضعیت چای

  • کد نوشته: 41502
  • ۱۳۹۷-۱۱-۰۵
  • 168 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: صادرات چای داخلی بارقه امید برای بهترشدن وضعیت چای است. به گزارش گیل و دیلم، جهانساز در حاشیه همایش مطلوب سازی ساختار تغذیه چای و اهمیت آزمون خاک در مصلی املش، با بیان اینکه  توسعه و زنجیره ارزش چای را در برنامه داریم، گفت: طرح هایی را تدوین کرده ایم که بتوانیم باغات […]

    صادرات چای داخلی بارقه امید برای بهترشدن وضعیت چای
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: صادرات چای داخلی بارقه امید برای بهترشدن وضعیت چای است.

    به گزارش گیل و دیلم، جهانساز در حاشیه همایش مطلوب سازی ساختار تغذیه چای و اهمیت آزمون خاک در مصلی املش، با بیان اینکه  توسعه و زنجیره ارزش چای را در برنامه داریم، گفت: طرح هایی را تدوین کرده ایم که بتوانیم باغات چای گیلان و مازندران را احیا کنیم.

    وی از تدوین برنامه پنج ساله احیا باغات چای در گیلان و مازندران خبر داد و گفت: احیا و به‌زراعی باغات چای، طرح توسعه مکانیزاسیون، تحقیقات و حمایت از چایکاران از طریق تامین منابع مالی صندوق از برنامه هاست و سالی ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع مالی و محل واردات و …. پیش بینی کرده ایم و در این خصوص پیشنهاد شده است.

    رئیس سازمان چای کشور افزود: در حال حاضر توانستیم از محل صندوق توسعه صنعت ۳۰میلیارد تومان را بابت سرمایه در گردش چایکاران پرداخت کنیم و تاکنون بالغ بر ۴ هزار نفر از این منابع بهره مند شدند.

    جهانساز از صادرات ۱۳هزار تن چای به ارزش ۱۷ میلیون دلار خبر داد و گفت: این درآمد خوبی است که ناشی از فعالیت چایکاران است. مصرف چای علاوه براینکه راه خود را در مصرف داخلی باز کرده است در خارج از کشور هم باز شده است که بارقه امیدی است تا در آینده وضعیت چای بهتر از این شود و ما هم به عنوان سیاستگذاران بخش با ابزار قانون و با تنظیم تعرفه موثر و رعایت ضوابط و قانون حمایت کنیم.

    وی در خصوص بیمه چایکاران اظهار کرد: در سال گذشته بیمه فراگیر را شامل همه باغداران ابلاغ کردیم و علاوه بر چایکاران از منابع صندوق برای کارخانه داران هم تسیهلاتی برای بهسازی در نظر گرفته شده است.

    جهانساز از برگزاری نمایشگاه چای در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و مساعدت کشاورزان و منابع تامین اعتبار بتوانیم از حداقل باغات موجود،حداکثر استفاده را ببریم. 

     

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=41502

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *