×

افزایش دما و وزش باد گرم در گیلان تا سه روز آینده

  • کد نوشته: 41511
  • ۱۳۹۷-۱۱-۰۵
  • 165 بازدید
  • ۰
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم گاهی شدید و همچنین روند افزایش دما در استان تا سه روز آینده خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ،مازیار غلامی روز جمعه در گفت وگویی بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای کم فشار و […]

    افزایش دما و وزش باد گرم در گیلان تا سه روز آینده
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم گاهی شدید و همچنین روند افزایش دما در استان تا سه روز آینده خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ،مازیار غلامی روز جمعه در گفت وگویی بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای کم فشار و تقویت آن تا روز دوشنبه در منطقه است بنابراین طی این مدت شرایط برای وزش باد جنوبی (باد گرم به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، گاهی شدید) و روند افزایش دما مهیاست.
    وی ادامه داد: علاوه بر این، طی این مدت برای پاره ای نواحی جلگه ای بویژه طی ساعت های شب و صبح، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود ضمن اینکه طی امروز گاهی با عبور جریانات ناپایدار، در برخی مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده مورد انتظار است.
    غلامی آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، برخی مناطق افزایش ابر و مه آلود، وزش بادجنوبی ( گرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها، گاهی شدید) عنوان و برای فردا (شنبه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، برخی مناطق جلگه ای مه، گاهی افزایش ابر، بعضی نقاط وزش بادگرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید پیش پیش بینی کرد.
    وی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با ۱۶ درجه مربوط به لاهیجان، منجیل و رودبار و کمینه دمای فردا در استان را با چهار درجه مربوط به آستارا، تالش، لاهیجان، رودسر، لوشان و جیرنده ذکر کرد.
    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را ۱۳ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان را نیز پنج درجه عنوان کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=41511

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *