×

طرح مرمت آرامگاه دکتر معین در آستانه اشرفیه تصویب شد

  • کد نوشته: 42683
  • ۱۳۹۷-۱۲-۰۱
  • 271 بازدید
  • ۰
  • رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه گفت: طرح مرمت و بهسازی مجموعه آرامگاه دکتر محمد معین در کمیته ساماندهی زیرساختی کالبدی و میراث فرهنگی ستاد بازآفرینی این شهر به تصویب رسیده است. به گزارش گیل و دیلم ، ابراهیم نجفی روز چهارشنبه در گفتگویی، تصویب این طرح را با هدف توسعه فرهنگی منطقه و همچنین […]

    طرح مرمت آرامگاه دکتر معین در آستانه اشرفیه تصویب شد
  • رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه گفت: طرح مرمت و بهسازی مجموعه آرامگاه دکتر محمد معین در کمیته ساماندهی زیرساختی کالبدی و میراث فرهنگی ستاد بازآفرینی این شهر به تصویب رسیده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، ابراهیم نجفی روز چهارشنبه در گفتگویی، تصویب این طرح را با هدف توسعه فرهنگی منطقه و همچنین پاسداشت مقام علمی دکتر محمد معین ذکر کرد و با اشاره به اینکه عملیات اجرای این طرح پس از تصویب در کارگروه مسکن و شهرسازی استان و اختصاص اعتبارات لازم آغاز می شود، افزود: برای اجرای طرح بیش از ۱۷ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که بازنگری در محصور سازی مناسب آرامگاه ، درخت کاری ، سنگ فرش ، محوطه سازی ، مناسب سازی سالن های فرهنگی ، ایجاد مبلمان شهری و … از جمله برنامه های مندرج در طرح است.
    وی یادآور شد: پیش از تصویب طرح مرمت و بهسازی آرامگاه دکتر معین در ستاد بازآفرینی شهرستان، اجرای آن در مصوبات گذشته شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه مورد بررسی قرار گرفته بود که نشان از ضرورت طرح یادشده است.
    محمد معین نهم اردیبهشت ماه سال ۱۲۹۷ در شهر رشت و در خانواده ای از علمای روحانی متولد شد؛ این استاد فرهیخته در نهم آذر ۱۳۴۵ به سبب سکته مغزی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و در اثر همین عارضه، به کما رفت ور در نهایت ۱۳ تیر سال ۱۳۵۰ وفات یافت و هم اکنون آرامگاه او ، در آستانه اشرفیه و در کنار رودخانه حشمت رود قرار دارد.
    آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=42683

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *