×

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: بسته های نوروزی خلاقانه تدوین شود

  • کد نوشته: 42761
  • ۱۳۹۷-۱۲-۰۴
  • 87 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری بسته های نوروزی را خلاقانه و در راستای معرفی گیرایی های استان برنامه ریزی کنند. به گزارش گیل و دیلم ،شهروز امیر انتخابی روز شنبه در گفت و گویی افزود: انتظار می رود فعالان حوزه گردشگری بویژه راهنمایان […]

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: بسته های نوروزی خلاقانه تدوین شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری بسته های نوروزی را خلاقانه و در راستای معرفی گیرایی های استان برنامه ریزی کنند.

    به گزارش گیل و دیلم ،شهروز امیر انتخابی روز شنبه در گفت و گویی افزود: انتظار می رود فعالان حوزه گردشگری بویژه راهنمایان دفاتر آژانس های مسافرتی، تدابیر نوگرایانه و خلاقانه تری نسبت به معرفی استان و خدمات گردشگری طرح ریزی کنند.
    وی اظهار داشت :۳۲۰ راهنمای گردشگری در استان فعال هستند و این اداره کل قصد دارد با تدوین و تنظیم برنامه های آموزشی به کیفیت و اثربخش کردن فعالان این حوزه مبادرت کند.
    وی در بخش دیگری از سخنانش بافت ها و ابنیه تاریخی را یکی از جذاب ترین گیرایی های استان در جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: تلاش می شود موزه ابریشم لاهیجان راه اندازی و در صورت تامین اعتبار برای ابنیه تاریخی حمام گلشن و مسجد اکبریه این شهر، برای بازدید گردشگران آماده شود.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به حوزه گردشگری استان تاکید کرد: مزیت میراثی و گردشگری گیلان دیده نشده و بافت های تاریخی عامل جذب گردشگر خارجی است و باید حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی در راستای ارزآوری تقویت شوند.
    امیر انتخابی گفت: باید ارزآوری مهمترین هدف در حوزه گردشگری و پروژه های سرمایه گذاری این اداره کل دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد.
    در زمان حاضر دو هزار و ۳۷ واحد تاسیسات گردشگری شامل ۹۷ هتل، ۳۴ هتل آپارتمان ،۷۲ مجتمع گردشگری ، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۱۳ خانه مسافر ،۱۷مجتمع سرگرمی تفریحی، هشت واحد بومگردی،۱۲ اسکله مسافربری، ۳۱۷ واحد بین راهی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.
    شش هزار و ۳۲ نفر شاغل در تاسیسات گردشگری استان شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶نفر را بانوان تشکیل می دهند؛ یک هزار و ۷۰ اثر تاریخی از گیلان نیز به ثبت ملی رسیده و ۸۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=42761

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *