×

دستگیری شکارچیان در حال سلاخی گرازهای سیاهکل

  • کد نوشته: 42852
  • ۱۳۹۷-۱۲-۰۷
  • 127 بازدید
  • ۰
  • رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: یک گروه شکارچی که در حال سلاخی گرازها بودند، امروز دستگیر شدند. به گزارش گیل و دیلم ، لطیف جواهر دشتی در جلسه محیط زیست سیاهکل گفت: طی گزارش واصله از طرف دوستداران حیات‌وحش مبنی بر حضور یک گروه شکارچی در جنگلهای سیاهکل یگان حفاظت محیط زیست […]

    دستگیری شکارچیان در حال سلاخی گرازهای سیاهکل
  • رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: یک گروه شکارچی که در حال سلاخی گرازها بودند، امروز دستگیر شدند.

    به گزارش گیل و دیلم ، لطیف جواهر دشتی در جلسه محیط زیست سیاهکل گفت: طی گزارش واصله از طرف دوستداران حیات‌وحش مبنی بر حضور یک گروه شکارچی در جنگلهای سیاهکل یگان حفاظت محیط زیست سیاهکل با حضور در منطقه و شناسایی شکارچیان موفق به دستگیری ۳ متخلف شکارچی گراز شدند که در حال سلاخی گرازهای شکارشده بودند.

    وی افزود: از این متخلفین سه قبضه اسلحه کشف و ضبط شد که یک قبضه آن غیر مجاز است. 

    جواهردشتی ادامه داد: افراد دستگیر شده پس از تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند.

    رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل در ادامه این جلسه به بازدیدهای پایشی دوره‌ای این اداره از کلیه واحدهای صنعتی و خدماتی و تعدد واحدهای خدماتی کارواش در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این اداره لزوم کنترل نحوه فعالیت این واحدها را در دستور کار خود قرار داده است.

    وی با بیان اینکه باتوجه به بار آلودگی پساب کارواشها که حاوی مواد نفتی و روغنی و همچنین مواد شیمیایی شوینده هستند، خاطرنشان کرد: خطر نفوذ این مواد به سفره‌های آبهای زیرزمینی و همچنین ورود به آبهای سطحی و جاری و انتقال نهایی این چرخه به سبد غذایی انسانها، حساسیت این پایشها را بیشتر می‌کند.

    جواهردشتی تصریح کرد: در این بازدید به ۵ واحدی که مسایل زیست محیطی را رعایت نکرده بودند اخطاریه صادر شد و همچنین یک واحد به دلیل رعایت اصول زیست محیطی مورد تشویق قرار گرفت.

    وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل را جمع آوری تورآلات و ادوات غیرمجاز صید در دریاچه پشت سد شهربیجار(آیت الله بهجت) عنوان کرد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طی عملیاتی و با همکاری مردم بومی و صیادان محلی که بصورت داوطلبانه اجرا شد، اقدام به پاکسازی رودخانه و دریاچه پشت سد شهربیجار کرد.

    رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون در فصل تخم ریزی ماهیان در سطح رودخانه‌ها هستیم و به جهت حفظ آبزیان و تخم ریزی طبیعی انواع ماهیان برای تولیدمثل و افزایش طبیعی جمعیت آبزیان، جمع آوری تورآلات در رودخانه و دریاچه پشت سد شهربیجار که یکی عرصه های طبیعی و زیستگاه مهم آبزیان این شهرستان است، در اولیت کارها قرار دارد.

    وی افزود: انواع ماهیان به همراه دامها و تیوپ و ادوات صید در این ماموریت کشف و ضبط شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=42852

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *