×

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط نوروزی/ آمادگی ۴۲ اکیپ راهداری در محورها

  • کد نوشته: 43468
  • ۱۳۹۷-۱۲-۲۱
  • 78 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه پیش فروش بلیط های نوروزی به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام می گیرد، گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ۲۵ اسفندماه ۹۸ افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط پیش بینی شده است. به گزارش گیل و دیلم، محمدرضا نازک کار در […]

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط نوروزی/ آمادگی ۴۲ اکیپ راهداری در محورها
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه پیش فروش بلیط های نوروزی به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام می گیرد، گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ۲۵ اسفندماه ۹۸ افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط پیش بینی شده است.

    به گزارش گیل و دیلم، محمدرضا نازک کار در جمع خبرنگاران، ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر گیلان را بسیار ایمن تر از خودروهای شخصی دانست و اظهار کرد: عملکرد ناوگان عمومی هم به لحاظ وسیله نقلیه و هم به لحاظ راننده به عنوان عامل تعیین کننده در تصادفات این ایمنی را نشان می دهد.

    وی با اشاره به فعالیت رانندگان حرفه ای در ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر گیلان، افزود: رانندگان در بدو آغاز به کار دوره های آموزشی و بازپروری را می گذرانند و کلیه آموزه های ترافیکی را فرا می گیرند که این مسئله درخصوص رانندگان خودروهای شخصی صادق نیست.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از تجهیز خودروهای ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر به سامانه های نظارت تصویری داخل خودرو(سپهتن) خبر داد و گفت: عملکرد رانندگان در حین رانندگی رصد می شود. همچنین ناوگان عمومی قبل از انجام هر سفر تحت نظارت تیم های فنی شرکت های حمل و نقل مسافر قرار می گیرند و بدون این نظارت اجازه حرکت ندارند.

    این مقام مسئول شرایط اقلیمی، مختصات جغرافیایی، تراکم جمعیت در حاشیه راه ها و… را از جمله عوامل موثر در افزایش تصادفات و سوانح رانندگی در جاده های گیلان دانست و عنوان کرد: مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با همکاری پلیس راه و تیم مهندسین مشاور و پیمانکاران متخصص ذیصلاح به صورت دائم و مستمر اقدام به شناسایی نقاط خطرآفرین و پرحادثه در طول راه ها می کند و براساس اعتبارات به ایمن سازی این نقاط می پردازد. استان گیلان جایگاه قابل قبولی در شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز دارد.

    وی با بیان اینکه کنترل و رصد ترافیک با حجم بالای آمد و شد در طول راه های استان با عوامل انسانی غیر ممکن است، متذکر شد: باید به سمت استفاده از فناوری های نوین برویم لذا از دو سال گذشته ۵۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات را در طول راه های شریانی استان مورد بهره برداری قرار دادیم.

    نازک کار همچنین از فعالیت ۲۱ سامانه نظارت تصویری در مجموعه مانیتورینگ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر کوچکترین مشکلی در طول راه ها به وجود آید، راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و… عملیات امدادرسانی را آغاز خواهند کرد.

    وی با اشاره به فعالیت ۴۲ سامانه ترددشمار برخط(آنلاین) در محورهای استان به ویژه ورودی و خروجی، یادآور شد: در آینده نزدیک ۱۵ سامانه هوشمند ثبت تخلفات دیگر را مورد بهره برداری قرار خواهیم داد تا کلیه راه های شریانی استان تحت پوشش قرار گیرد. در مرحله دوم ۱۱۰۰ کیلومتر راه فرعی استان در دستور کار قرار دارد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه تاکنون ۹۷ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و آشکارسازی شده است، تاکید کرد: در حال حاضر سه نقطه اولویت دار توسط پیمانکار در دست اقدام است و مهندسی فیزیکی آن پیشرفت بالای ۹۵ درصد دارد.

    وی با اشاره به آغاز پیش فروش بلیط های نوروزی از ۱۲ اسفندماه، اضافه کرد: ۱۴۰ شرکت حمل و نقل مسافر داریم که تحت پوشش ۱۰ پایانه مسافربری هستند. همچنین ۱۸۱ دستگاه اتوبوس، بالغ بر ۷۷۱ دستگاه مینی بوس و یک هزار و ۶۲۴ دستگاه خودروی سواری خطی ناوگان عمومی استان را تشکیل می دهند.

    نازک کار، با بیان اینکه پیش فروش بلیط های نوروزی به دو صورت حضوری(مراجعه به دفاتر شرکت های حمل و نقل مسافر یا پایانه ها) و اینترنتی(از طریق سایت «www.gilanmosafer.ir» یا «www.payaneh.ir») انجام می گیرد، گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ۲۵ اسفندماه ۹۸ افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط پیش بینی شده است.

    این مقام مسئول همچنین از فعالیت راهدارخانه ها و استقرار اکیپ های ۴۲گانه راهداری زمستانه در طول راه های استان خبر داد و اظهار کرد: این اکیپ ها با استفاده از ۲۸۸ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و ۴۷۵ نفر راهدار آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43468

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *