×

فرمان عمومی برای پاکسازی طبیعت لاهیجان اعلام شد

  • کد نوشته: 43714
  • ۱۳۹۷-۱۲-۲۵
  • 270 بازدید
  • ۰
  • فرماندار لاهیجان در آستانه فرارسیدن عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی ، برای پاکسازی این شهرستان از انواع زباله و پسماند فرمان بسیج عمومی اعلام کرد. براساس این دستور و با مشارکت تمامی ادارات ، نهادها و همکاری و اعلام آمادگی بخش های مردمی و خصوصی و مدیریت شهری لاهیجان و رودبنه ؛ پاکسازی دامن […]

    فرمان عمومی برای پاکسازی طبیعت لاهیجان اعلام شد
  • فرماندار لاهیجان در آستانه فرارسیدن عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی ، برای پاکسازی این شهرستان از انواع زباله و پسماند فرمان بسیج عمومی اعلام کرد.

    براساس این دستور و با مشارکت تمامی ادارات ، نهادها و همکاری و اعلام آمادگی بخش های مردمی و خصوصی و مدیریت شهری لاهیجان و رودبنه ؛ پاکسازی دامن طبیعت زیبا و سرسبز لاهیجان از وجود هرگونه زباله و پسماند رهاشده در کنار جاده ها ، رودخانه ها و دیگر اماکن در روز یکشنبه بیست و ششم اسفندماه آغاز می شود. 
    بخشداری مرکزی لاهیجان و رودبنه ،شهرداری لاهیجان و رودبنه ،جهادکشاورزی شهرستان لاهیجان ، اداره حفاظت محیط زیست، اداره منابع طبیعی لاهیجان ، اداره راهداری ،شبکه بهداشت و درمان ،شوراهای شهر و شورای بخش ، اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی ، اداره صنعت ، معدن و تجارت ،دهیاران ، شبکه دامپزشکی و اتاق اصناف و انجمن رفته گران و تمامی نیروهای نظامی و انتظامی در این بسیج عمومی نقش دارند.
    به گزارش گیل و دیلم ،سیداسماعیل میرغضنفری فرماندار لاهیجان روز شنبه در گفت و گویی افزود: در شهرستان برای ساماندهی زباله ها و پسماند در روستاها و شهرها تلاش های زیادی شده تا آلودگی ها کمتر در طبیعت بکر و زیبا رها شوند.
    وی افزود: در این رابطه درسال جاری ۵۰عدد سطل زباله در شهر ، ۴۰سطل زباله برای روستاهای بخش مرکزی و یکصد سطل زباله نیز برای بخش رودبنه خریداری و تعبیه شده است. 
    وی خاطرنشان کرد: زباله های لاهیجان و سیاهکل سال هاست در منطقه تموشل لاهیجان دفع می شوند و وضعیت فعلی زباله ها در این شهرستان فاجعه بار است و این پسماندها با ایجاد آلودگی زیست محیطی و آلودگی آب رودخانه ها یکی از معضلات جدی محسوب می شود و لذا نیاز مبرم به اقدام فوری در جهت حل این معضل است.
    میرغضنفری اظهارداشت: بخشداری ها و راهداری ها سعی در جمع آوری و رفع دپوی زباله ها در حاشیه جاده ها در موعد مقرر دارند که این امر مهم نیازمند همکاری همه مردم و ادارات است .
    فرماندار لاهیجان گفت:برای حل این معضل بزرگ باید در بخش تفکیک زباله ها با فرهنگ سازی و آموزش به مردم به نحو شایسته زباله ها تفکیک شود که متاسفانه دفن غیر اصولی انباشت زباله در محل دفع فعلی زباله در تموشل شایسته و مناسب نیست و باید برای آن به صورت ملی چاره اندیشی شود.
    میرغضنفری یادآورشد: برای جلوگیری از دفع بیشتر زباله ها در طرح نوروزی کیسه های مخصوص زباله بطور رایگان از طریق شهرداری های لاهیجان و رودبنه و دهیاری ها در اختیار مسافران قرار می گیرد و از مسافران نیز تقاضا می شود که با همکاری در این موضوع پسماندهای خود را در سطل های تعبیه شده و یا در کیسه های زباله بریزند.
    وی سهم مسافران از زباله را در شهرستان لاهیجان هشت درصد اعلام کرد و خواستار همکاری بیشتر مسافران در این زمینه شد. 
    روزانه ۲۰تن زباله از سیاهکل ، یک و نیم تا سه و نیم تن از دیلمان و ۱۰۰تا ۱۲۰ تن از سوی شهرداری لاهیجان ، ۳۵روستا و بخشداری مرکزی تا ۱۰تن و بخش رودبنه دو و نیم تن و بخشداری رودبنه و ۴۵روستای آن چهار تا شش تن و در مجموع بین ۱۵۰تا ۱۸۰تن پسماند در قبرستان زباله های لاهیجان در تموشل دفع می شود.
    لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43714

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *