×

۶ میلیون نفر نوروز امسال وارد گیلان شدند

  • کد نوشته: 44444
  • ۱۳۹۸-۰۱-۱۶
  • 87 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در نوروز امسال بیش از ۶ میلیون نفر مسافر و گردشگر از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شدند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم ،شهرود امیرانتخابی در گفت‌وگویی اظهار داشت: طبق آمارها و گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان تعداد مسافران […]

    ۶ میلیون نفر نوروز امسال وارد گیلان شدند
  • مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در نوروز امسال بیش از ۶ میلیون نفر مسافر و گردشگر از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شدند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم ،شهرود امیرانتخابی در گفت‌وگویی اظهار داشت: طبق آمارها و گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان تعداد مسافران ورودی و اقامت‌کننده در این استان از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین امسال تاکنون به حدود ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه‌ امسال تمهیدات ویژه‌ای برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی اندیشیده شد تصریح کرد: طبق آمارهای موجود بیش از یک میلیون و ۳۵۹ هزار ۲۸۷ دستگاه وسیله نقلیه در ۱۷ روز اخیر به استان گیلان وارد شده است.

    امیرانتخابی تعداد مسافران نوروزی اقامت‌کننده در استان گیلان در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین بیش از ۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۶۴۲ نفر مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان گیلان اقامت کردند.

    وی با بیان اینکه حدود ۲۵۷ هزار و ۱۱۷ نفر در ایام نوروز از موزه‌ها،‌ بناهای تاریخی، مراکز تفریحی و سرگرمی استان بازدید به عمل آورده‌اند گفت: نوروز امسال ۹۵۳ نفر گردشگر خارجی نیز در مراکز اقامتی استان گیلان اقامت کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۱.۲۰ درصد رشد دارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تأکید بر اینکه بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در مقایسه با سال گذشته حدود ۹.۷۶ درصد افزایش داشته است افزود: انجام بیش از ۳ هزار و ۴۲۰ بازدید نظارتی از تأسیسات اقامتی گیلان از این موضوع حکایت دارد.

    امیرانتخابی اشغال ۸۱.۵۰ درصد از تأسیسات اقامتی استان گیلان توسط مسافران نوروزی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:‌ این واحدهای اقامتی یاد شده تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان قرار دارد که برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شده‌اند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=44444

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *