×

بارندگی های فروردین ماه در لاهیجان ۴۰۰درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 45010
  • ۱۳۹۸-۰۱-۳۱
  • 70 بازدید
  • ۰
  • رییس اداره هواشناسی شهرستان لاهیجان اعلام کرد: میزان بارندگی های فروردین ماه لاهیجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰درصد افزایش داشت. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،رضا موید ناصری روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در فروردین ماه سال گذشته (۹۷) میزان بارندگی ها در لاهیجان ۲۸میلیمتر بود […]

    بارندگی های فروردین ماه در لاهیجان ۴۰۰درصد افزایش یافت
  • رییس اداره هواشناسی شهرستان لاهیجان اعلام کرد: میزان بارندگی های فروردین ماه لاهیجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰درصد افزایش داشت.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،رضا موید ناصری روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در فروردین ماه سال گذشته (۹۷) میزان بارندگی ها در لاهیجان ۲۸میلیمتر بود که امسال طی این مدت در لاهیجان ۱۴۰میلیمتر باران باریده است .

    وی افزود :از روز گذشته تاکنون نیز ۲۱میلیمتر و در ۴۸ساعت اخیر هم ۳۸میلیمتر باران در شهر لاهیجان باریده است و دمای هوا ظهر شنبه در این شهر ۹درجه سلسیوس است که نسبت به روز گذشته ۱۰میلیمتر خنکتر شده است.

    به گفته وی بارندگی ها در این شهرستان ادامه دارد و روز دوشنبه بر شدت بارندگی ها افزوده خواهد شد.

    مسئول اداره هواشناسی بخش کوهستانی دیلمان نیز میزان بارندگی های دیلمان در ۲۴ساعت گذشته را ۵و دودهم میلیمتر و در ۴۸ساعت اخیر را ۸و سه دهم میلیمتر ذکر و اضافه کرد: شب گذشته یک میلیمتر برف در ارتفاعات دیلمان بر زمین نشست که به دلیل بارندگی ها بلافاصله آب شد.

    محمدصادق علوی دیلمی افزود:دمای هوا در ایستگاه هواشناسی دیلمان نیز ظهر شنبه شش درجه بالای صفر و رطوبت نیز ۸۷درصد است.

    براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان گیلان بارندگی ها تا روز سه شنبه در این استان ادامه می یابد که این بارندگی ها در مناطق کوهستان و ارتفاعات همراه با بارش برف می باشد. 

    بر اساس نظر کارشناسان در مجموع بارندگی و سرمایه دیررس فعلی به دلیل بارندگی ها و عدم پایداری سرما و برف به بخش کشاورزی و باغ های استان گیلان خسارت چندانی نمی زند.

    به نظر کارشناسان هواشناسی سرمازدگی گیاهان در درجه حرارت بین صفر تا ۱۰درجه سلسیوس نسبت به گونه ها و رقم های متفاوت ممکن است رخ دهد و موجب خساراتی هم شود که لازم است کشاورزان با بکار گیری روشهای مناسب از خسارات به سردرختی ها و درختان میوه جلوگیری کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45010

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *