×

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از چای قطعی شد؟

  • کد نوشته: 45097
  • ۱۳۹۸-۰۲-۰۳
  • 76 بازدید
  • ۰
  • برخی فعالان صنعت چای از خروج قطعی این محصول از گروه کالایی اول خبر می‌دهند که به معنای قطع شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این کالا است. علاوه بر چای، کره، گوشت قرمز و حبوبات هم به گروه دوم کالایی منتقل شدند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، برخی از فعالان صنعت چای کشور […]

    حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از چای قطعی شد؟
  • برخی فعالان صنعت چای از خروج قطعی این محصول از گروه کالایی اول خبر می‌دهند که به معنای قطع شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این کالا است. علاوه بر چای، کره، گوشت قرمز و حبوبات هم به گروه دوم کالایی منتقل شدند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، برخی از فعالان صنعت چای کشور از خروج قطعی چای از گروه کالایی اول خبر می دهند. به این ترتیب واردات چای از گروه کالایی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده است.

    به گفته آنها این تصمیم در هشتاد و پنجمین جلسه ستاد اقتصادی دولت در ۲۴ فروردین ماه گرفته شده است و علاوه بر چای خشک، گوشت قرمز،حبوبات و کره از گروه کالایی اول خارج شده اند و دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

    در ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ بود که چای از فهرست کالاهای گروه اول به فهرست کالاهای گروه دوم منتقل شد. این محصول در نامه معاون اول رییس جمهور در ۱۶ تیر ماه سال ۱۳۹۷ چای درفهرست کالای گروه اول قرار گرفته بود. با پیگیری برخی از واردکنندگان و بازرگانان چای و بانامه وزیر جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد چای تا ۱۵ فروردین به گروه اول کالایی باز گردد و از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کند و پس از این تاریخ درباره حضور یا عدم حضور آن در گروه اول کالایی تصمیم‌گیری شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45097

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *