×

رئیس کل دادگستری گیلان: دادخواست‌های اعسار مورد توجه دقیق مراجع قضایی قرار گیرد

  • کد نوشته: 45332
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۰
  • 83 بازدید
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری گیلان گفت: بر اساس رویکرد موجود و تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص زندانیان مهریه، دادخواست‌های اعسار مورد توجه دقیق مراجع قضایی قرار خواهد گرفت. به گزارش گیل و دیلم، احمد سیاوش پور در دومین نشست شورای قضایی استان ضمن اظهار رضایت از عملکرد اداره کل زندان‌ها در ایجاد زمینه اشتغال زندانیان […]

    رئیس کل دادگستری گیلان: دادخواست‌های اعسار مورد توجه دقیق مراجع قضایی قرار گیرد
  • رئیس کل دادگستری گیلان گفت: بر اساس رویکرد موجود و تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص زندانیان مهریه، دادخواست‌های اعسار مورد توجه دقیق مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

    به گزارش گیل و دیلم، احمد سیاوش پور در دومین نشست شورای قضایی استان ضمن اظهار رضایت از عملکرد اداره کل زندان‌ها در ایجاد زمینه اشتغال زندانیان اظهار کرد: حرفه آموزی به زندانیان موجب پرورش و احیای روحیه اجتماعی آنان برای بازگشت آبرومندانه به جامعه شده و گام مهمی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است .

    وی ضمن تاکید بر ادامه سیاست کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های گیلان تصریح کرد: بر اساس رویکرد موجود و تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص زندانیان مهریه، دادخواست‌های اعسار مورد توجه دقیق مراجع قضایی قرار خواهد گرفت .

    سیاوش پور همچنین ضمن اشاره به نقش موثر شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد: لازم است تا سیاست‌ها و تدابیر تحول گرایانه و اثربخشی برای چگونگی فعالیت‌های شورا‌های حل اختلاف موردنظر قرار گیرد تا این نهاد بیش از پیش در راستای فلسفه وجودی و صلاحیت‌های ذاتی خود به موفقیت برسد 

    رئیس کل دادگستری گیلان اجرای به موقع احکام قضایی را از مهمترین عوامل رضایت مردم از دستگاه قضایی برشمرد و گفت: همواره به روسای واحد‌های قضایی استان تاکید شده است تا با اتخاد تدابیر و سازوکار‌های مشخص، روند اجرای احکام پرونده‌های حقوقی و کیفری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند .

    وی در پایان با بیان اینکه موضوع احیای حقوق عامه در جامعه از اهمیت بسیار و دامنه وسیعی برخوردار است که اثرات آن به آیندگان می‌رسد خاطرنشان کرد: حسب فرمایشات رئیس قوه قضائیه لازم است دادستان‌ها با حساسیت ویژه‌ای نسبت به حفظ و صیانت از حقوق عامه در همه زمینه‌ها و پیشگیری از دست اندازی افراد سودجو به بیت المال و منابع طبیعی ورود کرده و با آن برخورد کنند. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45332

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *