×

تأکید بر شفاف‌سازی فعالیت شوراها | افزایش ۶ درصدی سهم قیر رایگان به شهرداری‌ها

  • کد نوشته: 45397
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۲
  • 82 بازدید
  • ۰
  • تأکید بر شفاف‌سازی فعالیت شوراها، همدلی و همراهی اعضای شوراها و آشنایی با شرح وظایف شورا از مباحث مورد تأکید در همایش تکریم از شوراهای اسلامی شهرستان رودبار بود. به گزارش گیل و دیلم، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش تکریم از شوراهای اسلامی این شهرستان در سالن سینما زیتون […]

    تأکید بر شفاف‌سازی فعالیت شوراها | افزایش ۶ درصدی سهم قیر رایگان به شهرداری‌ها
  • تأکید بر شفاف‌سازی فعالیت شوراها، همدلی و همراهی اعضای شوراها و آشنایی با شرح وظایف شورا از مباحث مورد تأکید در همایش تکریم از شوراهای اسلامی شهرستان رودبار بود.

    به گزارش گیل و دیلم، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش تکریم از شوراهای اسلامی این شهرستان در سالن سینما زیتون رودبار، اظهار کرد: شوراها باید در راستای توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها تولید فکر و اندیشه کنند.

    *افزایش ۶ درصدی سهم قیر رایگان به شهرداری‌ها

    منوچهر جمالی با اشاره به برخی شرح وظایف شوراها گفت: شوراهای شهر و روستا به نمایندگی از همه مردم آن شورا و شهر هستند و اگر بتوانیم شرح و وظایفی که قانون برای شوراها تعریف کرده را اجرایی کنیم در همه امورات موفق خواهیم شد.

    وی با اشاره به وظایف شورا باوجود برخی از مشکلات در کشور افزود: در چنین شرایط حساس کشور، شوراها باید وقت بیشتری در راستای توسعه بگذارند و ازخودگذشته تر از هرزمانی فعالیت کنند.

    نماینده رودبار در مجلس با اشاره به تصمیم سازی در فراکسیون مدیریت شهری مجلس بیان کرد: در این فراکسیون تصویب شد که سهمیه قیر رایگان برای شهرداری‌ها از ۱۱ درصد به ۱۷ درصد افزایش یافت.

    *برخی از شوراها با شرح وظایف خود آشنا نیستند

    فرماندار رودبار نیز در این همایش با بیان اینکه نهاد شورا بسیار ارزشمند است و به‌عنوان پارلمان کوچک محلی نقش مؤثری در پیگیری و رفع امورات روستا و شهر ایفا می‌کند، اظهار کرد: اعضای شوراها باید باهم همدلی داشته باشند و مجادلات را به بیرون از شورا نبرند.

    محمد صالح ضیایی با تأکید بر نقش نظارتی شوراها افزود: شوراها باید نقش نظارتی داشته باشند نه اجرایی و همچنین برای نشاط اجتماعی مردم اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

    وی با تأکید بر سیاسی نکردن فضای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی از سوی شوراها تصریح کرد: شوراها با تعامل سازنده با نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین با گفتمان فنی در راستای احقاق حقوق و دغدغه‌های مردم اقدام کنند.

    فرماندار رودبار با تأکید بر نظم و انضباط مالی و اداری از سوی شوراها گفت: جهل به قانون رافع مسؤولیت نیست و بسیاری از شوراها به دلیل عدم انضباط مالی دارای پرونده‌های زیادی در مراجع قضایی هستند و بسیاری از افراد سلب مسؤولیت شدند.

    ضیایی با تأکید بر برگزاری برنامه‌های آموزشی برای شوراها بیان کرد: بسیاری از شوراها با قانون و وظایف شوراها آشنایی ندارند پیشنهاد می‌کنم که این عزیزان قانون شوراها را حتماً مطالعه کنند.

    وی با اشاره به وجود ۴۳۲ شورا در شهرستان رودبار افزود: شوراها به‌عنوان حلقه واصله مردم و مسؤولان، نقش محوری در پیگیری و حل مشکلات دارند.

    *شفاف‌سازی فعالیت شوراها

    فرماندار رودبار با بیان اینکه شورا از نوپایی به بالندگی رسیده است، گفت: باید شفاف‌سازی فعالیت‌های شورا در اولویت قرار گیرد و اگر قصوری وجود داشت باید از مردم عذرخواهی شود نه اینکه در عذرخواهی، لکنت زبان داشته باشیم.

    به گزارش فارس، شورای شهرستان و همچنین شوراهای ۴ بخش شهرستان رودبار به تشریح مشکلات شوراهای شهر و روستا پرداختند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45397

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *