×

رییس سازمان چای کشور: افزایش ده درصدی تولید چای درجه یک در کشور

  • کد نوشته: 45735
  • ۱۳۹۸-۰۲-۲۵
  • 174 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان چای کشور گفت: به رغم تاخیر ۱۰روزه در آغاز برداشت برگ سبز چای تولید چای خشک درجه یک امسال حدود ۱۰درصد افزایش یافت. به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز گفت: از نهم اردیبهشت آغاز چین برگ سبز چای تا امروز ۷هزار تن چای خشک با کیفیت در ۱۶۰کارخانه چایسازی گیلان و مازندران […]

    رییس سازمان چای کشور: افزایش ده درصدی تولید چای درجه یک در کشور
  • رییس سازمان چای کشور گفت: به رغم تاخیر ۱۰روزه در آغاز برداشت برگ سبز چای تولید چای خشک درجه یک امسال حدود ۱۰درصد افزایش یافت.

    به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز گفت: از نهم اردیبهشت آغاز چین برگ سبز چای تا امروز ۷هزار تن چای خشک با کیفیت در ۱۶۰کارخانه چایسازی گیلان و مازندران تولید شده است.

    وی افزود: این مقدار چای خشک از ۳۲ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران شمال کشور استحصال شد.

    جهانساز با بیان اینکه ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است، ادامه داد: شرایط مناسب آب و هوایی، توجه دولت به صنعت چای با پرداخت وام به زراعی، افزایش رغبت چایکاران برای تولید با افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، دقت چایکاران در برداشت و همت کارخانه داران در تولید باعث شد تا به رغم تاخیر ۱۰روزه در آغاز برداشت برگ سبز چای تولید چای خشک درجه یک امسال حدود ۱۰درصد افزایش یابد.

    رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاک از رقم های مهم چای خشک تولیدی در شمال ایران است.

    وی با بیان اینکه گیلان و مازندران ۵۵هزار خانوار چایکار و ۲۵هزار هکتار باغ چای دارد، تصریح کرد:   این چایکاران در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برگ سبز برداشت می شود.

    جهانساز، اصلاح و ساختار باغ های چای، به روز رسانی کارخانجات فرآوری، برند سازی چای با کیفیت، نظارت بیشتر برای جلوگیری از ورود چای خشک سنواتی به بازارهای مصرف، پرداخت وام های بهزراعی باغ های چای به چایکاران برای ترغیب آنها به تولید برگ سبز با کیفیت را از مهمترین سیاست های دولت برای رونق بازرگانی چای ایرانی عنوان کرد. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45735

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *